Hem col·laborat en el Pitching solidari

Hem col·laborat en el Pitching solidari

Activitat de Pitching solidari dins el Marketplace

Activitat de Pitching solidari dins el Marketplace

  • Empreses membres de Respon.cat han col·laborat en el Pitching solidari del Marketplace
  • Persones amb perfil expert en comunicació han valorat les presentacions de projectes per part d'entitats socials
  • Podeu veure el vídeo-reportatge d'aquesta activitat
Experts en comunicació de les empreses participants aportant consells per a les entitats socials

Experts en comunicació de les empreses participants aportant consells per a les entitats socials

Sis persones han participat al Pitching solidari, de les quals quatre corresponents a empreses membres de Respon.cat. Es tracta de Sílvia Agulló, responsable de la Unitat de Responsabilitat Empresarial i Reputació de DKV AssegurancesMaria Josep Coral, manager Premsa i Publicacions del RACC; Emma Nadal, cap de Comunicació de KH Lloreda; i Susana Pascual, responsable del Millora Contínua i Sostenibilitat d’Acefat.

La seva funció ha estat aportar la seva visió experta sobre les intervencions que han fet sis representants d’organitzacions no lucratives. Des de la fila zero i des del públic, altres empreses membres també ha estat presents en l'activitat, com Albert Huerta, de Vector 5 · Excel·lència i Sostenibilitat, o Josep Cruz, de Serveis Funeraris de Barcelona - Grup Mémora.

Emma Nadal (KH Lloreda) escoltant els projectes socials

Emma Nadal (KH Lloreda) escoltant els projectes socials

L'acte ha estat presentat i dinamitzat per la periodista Rita Marzoa, presentadora del programa Solidaris, de Catalunya Ràdio. Marzoa ha fet referència a l'origen de la paraula pitching, com vam explicar des d'aquest blog en l'anterior entrada.

Maria Josep Coral (RACC) i Susana Pascual (ACEFAT) preparant les aportacions

"Iniciatives com aquesta serveixen per comunicar-nos millor i acosten empreses i entitats per descobrir oportunitats per a tots". Maria Josep Coral, manager Premsa i Publicacions del RACC. A la dreta: Susana Pascual (ACEFAT): M’ha agradat molt participar d’aquesta experiència, on la col·laboració ha anat més enllà dels clàssics rols de jo et “venc” el meu projecte, i jo escolto perquè potser faig una donació. M’ha semblat molt enriquidora

El terme anglès pitch fa referència a una presentació verbal (i visual, de vegades) concisa d’una idea amb l’esperança d’atreure finançament. Habitualment es fa servir per a costejar l’escriptura d’un guió d’una pel·lícula o sèrie de televisió. En el cas del pitching solidari, no hi ha pel·lícula sinó unes realitats socials sovint ben punyents a les quals un projecte d’intervenció social intenta fer front. “Pitch” és una contracció de la frase sales pitch, argument de venda, i intenta persuadir algú amb una estratègia de presentació d’un producte o servei dissenyat per iniciar i tancar una venda o, en el

Sis entitats socials van presentar els seus projectes

Sis entitats socials van presentar els seus projectes

cas que ens ocupa, una col·laboració. El pitching, per la seva brevetat, és molt indicat quan s’adreça a un públic que té un nivell baix de coneixement de la matèria, per tal d’aportar els principals arguments sense haver de destinar-hi molt temps. Però alhora, també és útil quan un possible client o patrocinador és expert i vol saber els principals arguments per saber si li pot interessar disposar de més informació o bé descartar la proposta.

Rita Marzoa, presentadora de Solidaris a Catalunya Ràdio, presentant l'activitat

Rita Marzoa, presentadora de Solidaris a Catalunya Ràdio, presentant l'activitat

Notícies anteriors:

Anterior Debat de Voluntariat d’Empresa al Marketplace
Següent Resum i conclusions debat Voluntariat d'empresa al Marketplace

També et pot interessar

Més de 80 persones representants d’empreses, institucions i organitzacions socials comparteixen els reptes per avançar cap a la revolució ètica en els negocis

  Aquest matí ha tingut lloc la jornada “Ètica a tres bandes” organitzada per beethik en col∙laboració amb la Fundació Factor Humà, l’Associació DIRSE, Respon.cat i Cumplen i amb el

L’Escola Superior de Comerç Internacional (UPF) ja és membre de Respon.cat

L’Escola Superior de Comerç Internacional (ESCI UPF) s’ha incorporat com a membre de Respon.cat, iniciativa empresarial que ja acull trenta-set empreses d’àmbits i dimensions molt diverses, totes caracteritzades pel compromís

Joan Piñol parla sobre RSE al postgrau d’Habilitats directives de l’Euncet

Joan Piñol, director general de Psikered, va fer una presentació de Respon.cat, associació empresarial de la qual és secretari, en el marc del Postgrau d’Habilitats Directives de l’EUNCET, escola universitària ubicada