B:SM, empresa implicada en el desplegament del 1r smart pàrquing Barcelona

Smart city és una ciutat compromesa amb l’entorn, tant des de la perspectiva ambiental, com pel que fa a elements culturals, històrics o arquitectònics, on les infraestructures han d’estar dotades de tecnologies que permetin al ciutadà una millor interacció, millorant així la qualitat de vida i l'entorn ambiental.

Barcelona de Serveis Municipals (B:SM), empresa membre de Respon.cat, participa en el desplegament del primer smart pàrquing a Barcelona

El projecte Smart Pàrquing ha estat desenvolupat des d’Hàbitat Urbà, a través de l’Institut Municipal d’Informàtica, Mobilitat i Barcelona de Serveis Municipals

Info d'empreses membresEl projecte Smart Pàrquing, amb un cost de 140.000 €, inicia la primera fase en una zona del districte de Les Corts de la ciutat comtal, entre la Gran Via de Carles III, l’Avinguda de Sarrià i la Travessera de les Corts, instal·lant censors en 500 places d’aparcament que permetran als usuaris, gràcies a una aplicació mòbil, conèixer la disponibilitat de places lliures en les zones blava i verda, de càrrega i descarrega, de taxi, i d’aquelles persones amb mobilitat reduïda.

Es preveu haver finalitzat aquesta fase inicial a mitjans de desembre, moment en què els usuaris potencials podran començar a utilitzar l’app durant 9 mesos com a prova pilot.smartparquing

El sistema informarà i orientarà als conductors de la disponibilitat de places lliures d’aparcament, cosa que evitarà desplaçaments innecessaris a l’hora de cercar aparcaments en la zona. L’objectiu és reduir el trànsit i en conseqüència també les emissions de CO2, també un estalvi de temps i d’estrès per als usuaris que es tradueix en una millora de la qualitat de vida per al ciutadà.

És en aquest sentit que el concepte smart city està integrat en la gestió de la responsabilitat social, ja que aporta una millora operativa que genera impactes positius des de les dimensions social, ambiental i econòmica.

Les ciutats intel·ligents es convertiran en el futur en eines molt potents de desenvolupament econòmic i social. Integrar l’ús de les tecnologies de la informació i les comunicacions en l’evolució de les ciutats constituirà una millora dels serveis es traduirà en un augment de l’abast dels beneficis i dels beneficiaris, ja que es crearan solucions adaptades a les necessitats específiques de cada ciutat. En matèria de responsabilitat social, és un repte traduir aquest potencial de millora en augmentar la sostenibilitat ambiental amb l’horitzó en l’excel·lència social.

Anterior Jornada Respon.cat a Tortosa "Territori Socialment Responsable"
Següent Jornades Respon.cat "Territori Socialment Responsable"

També et pot interessar

Josep Santacreu és el líder millor valorat de la sanitat espanyola

Josep Santacreu, president de Respon.cat i conseller delegat de DKV Assegurances, és el lídeu millor valorat d ela sanitat espanyola. El Monitor Empresarial de Reputació Corporativa ha fet pública la

Respon.cat posa en marxa el canal de Youtube. Ja tenim Youtube!

Posem en marxa en canal Youtube, on es podran trobar els materials audiovisuals que es generen de l’activitat de Respon.cat Us convidem a subscriure-us a aquest canal a fi d’estar al corrent

[Vídeo] Intervenció Josep Maria Canyelles Acte de Reconeixement Bones Pràctiques RSE Pimes 15-12-2014

Intervenció de Josep Maria Canyelles, expert en Responsabilitat Social de les Empreses i les Organitzacions, i coordinador de Respon.cat, presentant la selecció de pimes reconegudes i l’estudi sobre RSE de