B:SM, empresa implicada en el desplegament del 1r smart pàrquing Barcelona

Smart city és una ciutat compromesa amb l’entorn, tant des de la perspectiva ambiental, com pel que fa a elements culturals, històrics o arquitectònics, on les infraestructures han d’estar dotades de tecnologies que permetin al ciutadà una millor interacció, millorant així la qualitat de vida i l'entorn ambiental.

Barcelona de Serveis Municipals (B:SM), empresa membre de Respon.cat, participa en el desplegament del primer smart pàrquing a Barcelona

El projecte Smart Pàrquing ha estat desenvolupat des d’Hàbitat Urbà, a través de l’Institut Municipal d’Informàtica, Mobilitat i Barcelona de Serveis Municipals

Info d'empreses membresEl projecte Smart Pàrquing, amb un cost de 140.000 €, inicia la primera fase en una zona del districte de Les Corts de la ciutat comtal, entre la Gran Via de Carles III, l’Avinguda de Sarrià i la Travessera de les Corts, instal·lant censors en 500 places d’aparcament que permetran als usuaris, gràcies a una aplicació mòbil, conèixer la disponibilitat de places lliures en les zones blava i verda, de càrrega i descarrega, de taxi, i d’aquelles persones amb mobilitat reduïda.

Es preveu haver finalitzat aquesta fase inicial a mitjans de desembre, moment en què els usuaris potencials podran començar a utilitzar l’app durant 9 mesos com a prova pilot.smartparquing

El sistema informarà i orientarà als conductors de la disponibilitat de places lliures d’aparcament, cosa que evitarà desplaçaments innecessaris a l’hora de cercar aparcaments en la zona. L’objectiu és reduir el trànsit i en conseqüència també les emissions de CO2, també un estalvi de temps i d’estrès per als usuaris que es tradueix en una millora de la qualitat de vida per al ciutadà.

És en aquest sentit que el concepte smart city està integrat en la gestió de la responsabilitat social, ja que aporta una millora operativa que genera impactes positius des de les dimensions social, ambiental i econòmica.

Les ciutats intel·ligents es convertiran en el futur en eines molt potents de desenvolupament econòmic i social. Integrar l’ús de les tecnologies de la informació i les comunicacions en l’evolució de les ciutats constituirà una millora dels serveis es traduirà en un augment de l’abast dels beneficis i dels beneficiaris, ja que es crearan solucions adaptades a les necessitats específiques de cada ciutat. En matèria de responsabilitat social, és un repte traduir aquest potencial de millora en augmentar la sostenibilitat ambiental amb l’horitzó en l’excel·lència social.

Anterior Jornada Respon.cat a Tortosa "Territori Socialment Responsable"
Següent Jornades Respon.cat "Territori Socialment Responsable"

També et pot interessar

Apunts organitza la IV Jornada Implementar l’RSE

Apunts, empresa membre de Respon.cat, organitza juntament amb la Catedra d’Economia Solidària de la Universitat Abat Oliva CEU la jornada anual sobre RSE “IV Jornada Implementar l’RSE”, el proper 24

El TERMCAT publica el Diccionari de gestió ambiental

Amb la voluntat de difondre la terminologia catalana de l’àmbit de la gestió ambiental, el TERMCAT en publica un diccionari en línia de més de 1.600 termes en català, amb els

Premis Respon.cat 2016: Sis empreses catalanes i un territori exhibeixen el seu compromís amb la societat

Grupo Menarini i Tarannà guanyen els Premis Respon.cat 2016 a la trajectòria del compromís en RSE Esteve, Celler Credo, bonÀrea i Fundació Joia són reconeguts per les seves bones pràctiques