Tres pimes de Respon.cat mostraran les bones pràctiques d’RSE al bizbarcelona
Respon.cat convida tres pimes membres al bizbarcelona per mostrar les bones pràctiques d'RSEen tres àrees clau vinculades al projecte Focus de l'RSE a Catalunya
Apunts, Amat Immobiliaris i Aranow intervindran en la sessió de Respon.cat al Bizbarcelona mostrant la seva estratègia en matèria d'RSE.
Aquestes intervencions s'enregistraran en vídeo per elaborar materials divulgatius de casos reals de pimes que integren l'RSE en la gestió empresarial de les seves organitzacions
Focalitzant matèries clau per a la gestió de l'RSE de les Pimes
El dia 1 de juny a les 18.00 h. a la sala 2 de l'espai bizpimes del bizbarcelona es presentaran les bones pràctiques de tres pimes membres de Respon.cat en el desenvolupament de tres àrees clau en la gestió de l’RSE: Beatriz Castillo, responsable del departament de Comunicació i RSE d'Apunts, una empresa d'economia social que adopta criteris ètics en tota l'actuació empresarial i es basa en el compromís econòmic, social i ambiental, que explicarà com es treballa la Cohesió social i com aconsegueixen generar impacte amb aquesta estratègia de gestió
Joana Amat, codirectora general d'Amat Immobiliaris, una empresa familiar que aposta per la formació del personal i fomenta l'entusiame i la implicació de l'equip de treball. Basaran la seva intervenció en el Desenvolupament del capital humà
Jordi Cuixart, director general d'Aranow Packaging Machinery, una pime amb un lideratge marcat per un profun sentit ètic i per la importància de les relacions entre l'empresa i la societat. La seva intervenció tractarà l'Ètica de les organitzacions
Josep Maria Canyelles, coordinador de Respon.cat, farà la presentació de l'esdeveniment, amb una intervenció sobre els Objectius de Desenvolupament Sostenible i el projecte Focus de l'RSE a Catalunya.
Des de Respon.cat es disposa d'un nombre limitat d'invitacions per a les empreses interessades en assistir a la sessió. Es poden sol·licitar a través del correu projectes@respon.cat
Taller per a millorar les habilitats de portaveus
Com a suport a la preparació de les presentacions, Respon.cat organitza una sessió prèvia destinada a les tres persones que han de fer les presentacions, on l'expert en comunicació Joan Francesc Cànovas, periodista i consultor especialitzat en comunicació de crisi i en formació de portaveus i professor de la facultat de comunicació de l'UPF, conduirà un taller per a millorar les habilitats de portaveus en intervencions professionals i personals.
Per tal d'aprofitar el taller, Respon.cat convida les empreses membres que hi estiguin interessades a poder participar també d'aquest taller, si bé amb una limitació total de participants per tal d'assegurar la dinàmica.
Aquesta sessió és una gran oportunitat per a totes les persones que hi pugueu assistir de conéixer algunes claus essencials per a ser més eficient a l'hora de comunicar, abordant aspectes bàsics de la presentació pública de continguts en situacions professionals.
Aquesta sessió tindrà lloc el dia 10 de maig de 10.30 a 14.30 h a l'espai de la Fundació Joiaal c. Indústria 50, de Barcelona.
Les empreses interessades ens ho poden indicar per correu.
Diumenge 20 de maig camina contra el cancer amb Vallformosa “Caminem junts contra el càncer, gotims d’esperança”. Els beneficis obtinguts aniran destinats a l’associació Ampert. El proper 20 de maog Vallformosa
El proper 19 de desembre Respon.cat organitza una jornada per reflexionar i compartir bones pràctiques sobre la responsabilitat lingüística en el marc de l’Agenda 2030 proposada per Nacions Unides. Aquesta
PIMEC, membre del Consell social de Respon.cat, i la resta d’agents socials de Catalunya tenen el plaer de convidar-vos a aquesta jornada on es parlarà sobre el paper de la
Iniciativa empresarial per al desenvolupament de la responsabilitat social a Catalunya
“Responsabilitat Social permanent, 365 dies l’any”
“La responsabilitat empresarial comença per la responsabilitat i el compromís personal amb la societat i les persones que ens envolten”
“Ser sostenibles i rendibles serà el que diferenciarà l’empresa del segle XXI”
“Com a empresaris és una gran sort ajudar una mica a crear un món de futur molt més just, sostenible i feliç”
"La Responsabilitat Social és un dels valors i principis bàsics del nostre sistema de gestió. L’entenem com un eix transversal que implica tots els nivells de l’organització i se centra en l’aportació de valor pels nostres grups d’interès."
“Obrim mires! les empreses socialment responsables inspiren l’entorn proper i són el primer pas per canviar el món”
“La responsabilitat empresarial comença per la responsabilitat i el compromís personal amb la societat i les persones que ens envolten”
“El benefici social ha d’estar en l’ADN de qualsevol empresa que es consideri saludable”
“Ara més que mai RESPON per una Responsabilitat Social oberta a tothom”
“L’RSE no es limita a l’acció; també és un marc des d’on repensar la societat”
“Ètica i filantropia”
“L’RSE no es limita a l’acció; també és un marc des d’on repensar la societat”
“Ha sido una jornada muy enriquecedora, de diálogo y cambio de impresiones, la esencia de la RSC”
“Educació, sensibilització i compromís ètic de les empreses”
“La empresa pasa a ser una entidad activa y colaborativa con la sociedad y el medio ambiente. Un tejido empresarial sostenible genera una producción similar y un consumidor consciente, dando prioridad a éstas a la hora de comprar”
“L’RSE no es limita a l’acció; també és un marc des d’on repensar la societat”
“Cal treballar per incrementar el nivell ètic de la classe empresarial. RSC, eina que condueix a tot un canvi organitzacional en benefici de persones i medi ambient”
“Gent i empreses amb valors, ètica i responsabilitat és futur”
“Hem de ser valents per defensar el valor ètic de l’empresa”
“Després de la superació de la crisi empresarial, ara toca impulsar la Responsabilitat Social sense excuses”
“Tothom som coresponsables del que passa al nostre entorn i al món en general, hem de comunicar el que fem per donar exemple”
“Més capacitació i responsabilitat es pot captar i manifestar a l’empresa, i més si està ben gestionada”
“Educació, sensibilització i compromís ètic de les empreses”
“Compromís compartit per a la transformació social”
“Malgrat tot, estem al bon camí i queda molt per recórrer. Avancem!”
“Tan de bo la filantropia arribi cada cop més lluny”
“Hem d’entendre que la societat, cada cop menys, acceptarà una empresa que no sigui coherent i socialment responsable, i aquest ha de ser un dels motius per a les empreses que encara no hi creuen”
“Per poder avançar, tots hem de pensar en el conjunt de la població i el nostre entorn”
“Com podem incidir des de Respon.cat en l’àmbit educatiu?”
“Compromís per a tothom. Cal donar una mica. Simplement és el cal fer-ho. Compromés des de dalt fins a baix”
“El paper de l’empresa és el desenvolupament harmoniós de la societat. L’empresa ha de decidir anar més enllà del benefici econòmic i comprometre’s amb les tres potes del desenvolupament sostenible”