Respon.cat se suma a la Setmana dels Horaris i expressa el compromís d’aplicar criteris de reforma horària

El Programa RSE.Pime es veurà afectat en la propera edició per aquests criteris.
Ja s’han tingut en compte en els actes que Respon.cat organitza
Reforma HoràriaDel 6 al 10 de juny se celebra la Setmana dels Horaris, promoguda per la Iniciativa per a la Reforma Horària. Aquesta Setmana constitueix una oportunitat excepcional per presentar els reptes del país quant a la transformació de l’organització del temps de vida quotidiana. És un espai per plantejar alternatives a la ciutadania, el teixit productiu i les institucions públiques amb l’objectiu d’induir un canvi d’estructures i cultural. Respon.cat es vol sumar a la Setmana presentant el seu compromís d’incidir en la reforma dels horaris de manera que s’assoleixi l’adaptació a uns temps més humans i cívics a Catalunya.

Setmana dels horarisCompromís de Respon.cat

L’associació Respon.cat ja ha col·laborat anteriorment amb la Iniciativa per a la Reforma Horària:

A més, en el projecte Focus de l’RSE a Catalunya, s’han identificat 8 focus preferents, un dels quals, titulat Desenvolupament del capital humà, inclou els aspectes de reforma horària.
I l’Ideari Respon.cat de l’RSE s’hi fan afirmacions alineades amb l’esperit de la Reforma horària i una organització del temps més afavoridora d’entorns saludables:
Creiem en les persones. Som sensibilitats, som inquietuds, som talent. La diversitat ens enriqueix; la igualtat d’oportunitats ens dignifica; la conciliació ens fa més lliures. Aspirem a ser organitzacions positives amb persones positives. Entorns saludables, qualitat humana, respecte al medi. 
Aplicació pràctica
Respon.cat pren el compromís d’adaptar el seu propi funcionament als criteris que afavoreixin la conciliació de la vida laboral i familiar i ara amb una especial orientació a la reforma horària.
Amb aquesta filosofia, ens marquem com a objectiu, que ja hem vingut portant a terme amb intensitat creixent, donar als actes que convoquem un caràcter àgil que permeti que tinguin un durada reduïda i amb una puntualitat rigorosa tant en l’inici com en l’acabament.

  • La celebració aquesta setmana de l’acte de cloenda de l’RSE.Pime n’ha estat un exemple, fent l’acte de 5 a 6, i deixant en tot cas una estona posterior per al còctel com a espai d’interrelació.
  • Igualment el fet de convocar l’assemblea general una estona abans també forma part d’aquesta intencionalitat de facilitar la gestió del temps a partir del màxim aprofitament.
  • El mateix procediment ja es va fer amb l’acte de lliurament dels Premis Respon.cat 2015, d’una hora de durada, i amb l’assemblea durant l’hora prèvia.

LogoRSE.PimeCal fer constar que sovint hem rebut l’agraïment per la puntualitat i per l’agilitat dels actes, de manera que acompleixin el seu objectiu prenent el mínim de temps dels assistents.
Davant la convocatòria de la nova edició del Programa RSE.Pime, Respon.cat s’ha plantejat els canvis necessaris per a afavorir una millor gestió del temps:

  1. L’horari de cadascuna de les 5 sessions serà de 9 a 13h, per adaptació a criteris de Reforma horària, de manera que es redueix una hora per a no acabar a les dues, fet que oblligarà a condensar o focalitzar més els continguts.
  2. L’opció de començar a les 8 no s’ha considerat, especialment donat que hi ha participants que hi assisteixen des de comarques allunyades de Barcelona, fet que, a més, es vol afavorir. En tot cas, s’ha pres la decisió de tenir els consultors disponibles els dies de les sessions a partir de les 8h, juntament amb un esmorzar per a afavorir la interacció particular de cada empresa amb els consultors per a solucionar dubtes i facilitar el progrés, a banda de garantir l’inici puntual.
  3. Les càpsules de coneixement de les tardes dels 5 dies de sessió, que enguany estaran alineats amb els Focus de l’RSE a Catalunya, passen de caràcter voluntari complementari a sessions dins del programa. Aquestes càpsules es faran de 14 a 16,30 hores, per adaptació a criteris de Reforma horària. Per a facilitar el compliment horari, es preveu facilitar un dinar lleuger, amb el cost a càrrec dels participants.

Amb aquest canvi, estem proposant una acció que ocupa vuit hores i mitja (o set i mitja si es vol arribar directament a les 9) i en canvi deixem lliure bona part de la tarda ja que a dos quarts de cinc ja hem acabat. Tot això, per descomptat, s’ha de gestionar amb una bona puntualitat, i amb unes dinàmiques de l’activitat que permetin treure´n el màxim profit amb el mínim temps.
D’altra banda, les càpsules formatives de la tarda tenen la característica que també són obertes a altres empreses. Quan enviem la convocatòria per a una sessió de 14 a 16,30 pot passar que generi sorpresa, ja que ocupem l’estona en què habitualment la majoria de la gent encara hi dina. Certament és un canvi cultural. Per a facilitar l’adaptació i l’aprofitament del temps, hem previst que puguem obrir el dinar fred previ als assistents.
Per descomptat, Respon.cat es mostra oberta a qualsevol proposta que pugui ajudar-nos a millorar en la pròpia gestió horària com també respecte a accions i mesures per a ajudar a fer aquest canvi cultural en la gestió del temps al nostre país.

Anterior Presentació publicació Bones pràctiques RSE.Pime 2015, a càrrec de Jordi Baiget
Següent L'RSE.Pime 2015 aconsegueix el seu objectiu i ara engega l'edició 2016

També et pot interessar

[Microvídeo] Gràcies a Mina Aigües de Terrassa per fer possible Respon.cat

Gràcies a Mina Aigües de Terrassa per fer possible Respon.cat, juntament amb altres 36 empreses membres que en formen part. Microvídeo a càrrec d’Avel·lí Martorell, secretari general de Mina Aigües

Primera Setmana Apropa Cultura: la importància de l’accés a la cultura

Apropa Cultura és una iniciativa que treballa per acostar la cultura als col·lectius més vulnerables de la societat El 2014 Respon.cat va publicar un recull de bones pràctiques d’RSE d’Apropa Cultura.

Calidad Pascual intensifica la seva gestió ètica, responsable i excel·lent

Calidad Pascual, empresa membre de Respon.cat, intensifica la seva gestió ètica, responsable i excel·lent per fomentar la creació de valor amb els grups d’interès Calidad Pascual es posa com a objectiu