L’RSE no és una questió exclusiva de les grans empreses

 

  • El programa RSE.Pime engega amb les 20 organitzacions participants de l’edició d’enguany.
  • En la primera sessió s’estableixen els elements essencials per a realitzar un pla d’acció en RSE.

El passat 12 de juliol va tenir lloc la primera sessió del programa RSE.Pime on es van abordar els principals elements d’una gestió empresarial basada en la responsabilitat social, posant de manifest que aquesta no és una questió exclusiva de les grans empreses, si no que la realitat ens demostra que hi ha moltes més petites i mitjanes empreses que estan estructurant la gestió empresarial sota una lògica socialment responsable.
Però encara cal fer molta feina en aquest sentit. Segons Josep Maria Canyelles, responsable de Respon.cat i conductor d’aquest acompanyament, sovint les empreses se senten identificades quan escolten exemples d’altres empreses que estan duent a terme bones pràctiques d’RSE, però d’això no se’n pot anomenar responsabilitat social.
Cal transformar aquest tarannà responsable que prové d’uns valors personals, en cultura empresarial. Tot i ser molt lloable i probablement l’escenari ideal per iniciar un plantejament de gestió socialment responsable, la responsabilitat social s’ha d’entendre com un model de gestió empresarial que aposta per l’excel·lència tenint en compte els diferents vectors: social, ambiental, econòmic, laboral i bon govern.
Aquest és el marc de treball que es van establir en la primera de les cinc sessions del programa RSE.Pime, entendre la responsabilitat social com un plantejament estratègic de les organitzacions que requereix una operativa molt sistematitzada en tots es processos de funcionament intern de l’empresa, alineat amb el sector d’activitat i tenint en compte les singularitats que es poden donar sigui per territori, per dimensió o per la comunitat de qui està envoltada aquesta empresa.
Això permetrà entendre quins són els aspectes rellevants per a cada empresa: la materialitat. Identificar en quins aspectes cap posar la mirada és un altre dels elements essencials per iniciar un procés de gestió responsable. El sector d’activitat, la dimensió de l’empresa o el territori on està ubicada, són algunes de les variables que determinaran els aspectes més significatius en matèria de responsabilitat social.
Aquesta primera sessió va servir per a dibuixar aquest marc de treball, que s’anirà definint durant la resta del programa i gràcies també a l’acompanyament individual, per culminar amb l’elaboració d’un pla d’acció en RSE a mida per a cada organització.
La primera sessió del programa RSE.Pime s’ha celebrat en el Consell de Cambres de Comerç de Catalunya i n’ha donat la benvinguda el seu president, Narcís Bosch, recordant que el teixit empresarial de Catalunya està conformat per un 95% de pimes, cosa que les dota d’un protagonisme indiscutible en el desenvolupament econòmic del país.
Després d’una pausa en la que s’ha pres un dinar lleuger, ha tingut lloc la Càpsula de coneixement d’RSE “compromís amb la comunitat”.
Les Càpsules de coneixement són un cicle de cinc sessions independents amb continguts específics d’RSE relacionats amb els Focus de l’RSE a Catalunya.
Aquestes sessions s’organitzen coincidint amb les sessions matinals del programa RSE.Pime, els dimarts 12 de juliol, 13 de setembre, 18 d’octubre, 8 de novembre i 29 de novembre, i estan obertes al públic en general, amb una limitació d’assistència segons capacitat.
Respon.cat ha fet una opció per adequar el seu funcionament als criteris de la reforma horària.
Cal inscripció prèvia per assistir a les Càpsules de coneixement, que es pot fer en aquest enllaç.

Anterior Les cooperatives amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible
Següent Va tenir lloc l'assemblea general ordinària de Respon.cat

També et pot interessar

La vida que t’espera: Primera campanya institucional de la Iniciativa per a la Reforma horària

Respon.cat ha fet una opció per adequar el seu funcionament als criteris de la reforma horària Els premis Respon.cat 2016 han incorporat una nova categòria que reconeix les bones pràctiques

Abacus celebra els seus 50 anys dedicats al cooperativisme

Abacus, empresa membre de Respon.cat, celebra els seus 50 anys dedicats al cooperativisme. “La confiança és el capital intangible més preuat de l’organització” segons Maravillas Rojo, presidenta d’Abacus. El passat

Participació en la Global Pound Conference 2017 a Barcelona

És important que les empreses enfocades a la Responsabilitat Social aportin el seu criteri sobre com millorar la resolució de conflictes, ja siguin litigis, arbitratges, conciliació o mediació. Us demanem