Aspectes clau de la comunicació interna i l’RSE a #J96Corresponsables

2016-09-20 96Jornada_Corresponsables_Respon.cat5

  • Avui ha tingut lloc la 96 Jornada de Corresponsables on s'ha tractat la importància d'alinear la comunicació interna i l'RSE.
  • Persones expertes en responsabilitat social i en comunicació interna han mostrat alguns aspectes clau per a què aquest tàndem serveixi per construir una cultura empresarial sòlida.

2016-09-2096Jornada_Corresponsables_Respon.cat7Marcos González, president editor de Corresponsables i de la seva Fundació, ha donat la benvinguda a la Jornada destacant el naixement d'ObservaRSE, l'observatori de la comunicació responsable que ja compta amb més de 40 socis, entre els quals es compta Respon.cat, que ha de ser una eina que faciliti la investigació sobre la divulgació estratègica de l'RSE i la Sostenibilitat. González ha subratllat alguns elements clau de la comunicació interna com ara la transversalitat, la coherència, el compromís, la participació, la creativitat i, sobretot, la constància.

Durant la Jornada s'ha realitzat una taula rodona en la qual s'ha abordat alguns elements claus de la comunicació interna des de l'experiència.2016-09-20 96Jornada_Corresponsables_Respon.cat11
Ramon Albareda, director de Desenvolupament Sostenible d'Aigües de Barcelona ha declarat que "cal fugir de plantejaments complexos i que s'entengui molt bé què fem i perquè ho fem". Segons Albareda l'estratègia de gestió ha d'estar focalitzada en les persones.
Per la seva banda, Elisenda Ballester, directora de comunicació corporativa de Henkel, ha posat de manifest la necessitat d'adequar la comunicació interna a tots els perfils, i és per això que es fa un treball intern intens per a què la comunicació interna a Henkel tingui el màxim abast. Ballester ha reconegut que les tecnologies han permès fer un gran pas endavant en aquest sentit.
Miriam Filella declara que "a Endesa entenem la comunicació interna com una peça clau del plantejament de negoci empresarial", i destaca la necessitat de personalitzar i humanitzar la comunicació interna de les organitzacions.
Francesc Xavier Borràs, vocal i responsable de Comunicació Interna de FGC, ha destacat la constància i l'eficàcia dels canals de diàleg com a dos aspectes clau de la comunicació interna de les empreses.
En la Jornada també s'ha debatut sobre com aquests dos elements, la comunicació interna i la responsabilitat social, es retroalimenten i consegueixen així uns resultats òptims.
2016-09-20 96Jornada_Corresponsables_Respon.cat20Anna Fornés, directora de la Fundació Factor Humà, ha recordat que les organitzacions estan fetes per persones, i que cal escoltar aquestes persones i Beatriz Vila, presidenta el Fòrum de RRHH de Foment del Treball, complementa aquesta visió afirmant que la base de comunicació interna és la confiança de l'equip de treball. En la mateixa línia, Daniel Valle, director de Business&Research de Great Place to Work, destaca com a element diferenciador vincular l'equip de treball a les iniciatives per a què aquestes tinguin sentit.
Segons Isabel Mira, coordinadora de l'Observatorio de la Comunicación Interna, la comunicació interna i externa de les empreses han d'estar en perfecta harmonia i Isabel Hidalgo, coordinadora de Comunicació de la Fundación Más Família constata que això no sempre és així.

Borja Vilaseca, escritor, professor i conferenciant, ha tancat la Jornada recordant que les organitzacions estan dirigides per persones, i les empreses estan deshumanitzades si les persones estan deshumanitzades. Segons Vilaseca el creixement personal és el primer pas per canviar les organitzacions, i cal entendre que l'objectiu de les empreses ha de ser generar riquesa, i el benefici econòmic n'hauria de ser el resultat.

Anterior II Cicle formatiu de Responsabilitat Social
Següent Respon.cat participa en la jornada II Implementar l'RSE organitzada per Apunts i la Universitat Abat Oliba CEU

També et pot interessar

[Article #TSR] M’agradaria explicar-vos el perquè d’aquest viatge vers el compromís social …

Ricard Tomàs Plaza Propietari de Taxis Igualada, Jo treballava de xofer amb un camió, durant tota la meva vida laboral he fet de conductor, feia rutes transportant tot tipus de

[Microvídeo] Gràcies a Tarannà Viatges amb Sentit per fer possible Respon.cat

Gràcies a Tarannà Viatges amb Sentit per fer possible Respon.cat, juntament amb les altres 36 empreses membres que en formen part. Microvídeo a càrrec de Felisa Palacio, responsable de Recursos Humans

Dia Mundial del Medi Ambient. Article “ODS: deure ètic i obligació legal”, per Ramon Folch

Amb motiu del dia Mundial del Medi Mabient, Respon.cat publica aquest article del reputat doctor en biologia i sociòleg, Ramon Folch. Folch afirma que els 17 Objectius de Desenvlupament Sostenible