La implementació de la reforma horària contribueix a ser més feliços com a ciutadans i ser més productius com a país

Captura de pantalla 2016-11-04 a les 20.06.45

Captura de pantalla 2016-11-04 a les 20.55.09
 
Els catalans i les catalanes treballem 277 hores més a l’any que els ciutadans d’altres països d’Europa, però, per contra, tenim índex de productivitat més baixos

En aquest sentit, la consellera Dolors Bassa ha sigut molt clara, afirmant que "la iniciativa per a la reforma horària pot ajudar a dos objectius determinants: ser més feliços com a ciutadans i ser més productius com a país".
El conseller d’Empresa i Coneixement, Jordi Baiget, ha exposat que a tots els sectors, territoris i dimensions s’han fet iniciatives d’adaptació d’horaris, declarant que "si existeix voluntat, es pot avançar es aquest aspecte clau per al teixit productiu del país".
Esther Sánchez, presidenta del Consell Assessor per a la Reforma Horària ha destacat que la triada satisfacció, motivació i sentit de pertinença és clau per millorar la productivitat. Hem de canviar, però el procés de canvi troba resistències de tots els actors implicats (empresa, treballadors, etc.) i entre tots les hem de superar.
Després d'aquesta inauguració institucional, s’ha presentat L’Inventari Reforma Horària: una eina d’autoavaluació per a empreses que té com a missió contribuir a l’adaptació de l’organització del temps de vida quotidiana que existeix pràcticament arreu del món.
La presentació ha estat a càrrec de la psicòloga social i experta en polítiques de gènere Sara Berbel, i el consultor i psicòleg organitzacional Xavier Peralta, que han conclós que l'aplicació de la reforma horària suposa un camí orientat a promoure la creativitat de cada persona i els processos d’innovació en tot tipus d’organitzacions.
Segons han explicat, l’Inventari consisteix en l’aplicació de diferents factors clau que donen informació sobre l’assoliment efectiu de cadascuna de les fites plantejades.
Reforma_horaria1A més, a l'acte s’han portat a terme dues taules rodones, la primera composada per organitzacions pioneres que ja han aplicat l'Inventari Reforma Horària. Masia Vallformosa, Fundació Joia, Suara, empreses membres de Respon.cat, i Technotrends, que han explicat la seva experiència amb l’aplicació de l’Inventari i les mesures aplicades en relació a la compactació dels horaris i la millora de la productivitat.
A la segona taula, la de concertació, hi han participat els principals agents socials de Catalunya (CCOO, UGT, PIMEC, Foment del Treball i FEPIME) i el secretari general del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat, Josep Ginesta. La moderadora de la taula ha estat la professora d'IESE Business School i membre del CARH, Núria Chinchilla.
La cloenda de l'acte ha anat a càrrec d'Oriol Junqueras, vicepresident i conseller d'Economia i Hisenda; Jaume Giró, director de la Fundació Bancària La Caixa; Fabian Mohedano, promotor de la Iniciativa per a la Reforma Horària i Gerardo Pisarello, primer tinent d’Alcalde de l’Ajuntament de Barcelona.
En la inauguració institucional Àngel Font, director de Persones i Estratègia de la Fundació Bancària La Caixa, ha donat la benvinguda i ha mostrat el seu suport a la iniciativa.
Entrades relacionades:

Anterior Fes-ne difusió! Acte de lliurament dels Premis Respon.cat 2016 a Lleida
Següent Desenvolupament del capital humà: persones felices, organitzacions productives

També et pot interessar

Entrevista a Roser Fernández en el Dia Mundial de la Salut Mental

Entrevista a Roser Fernández, directora general de La Unió, associació d’entitats sanitàries i socials i membre de Respon.cat, amb motiu del Dia Mundial de la Salut Mental. Roser Fernández afirma que

Presentació publicació Bones pràctiques RSE.Pime 2015, a càrrec de Josep Santacreu

Text de la presentació del Dr. Josep Santacreu, president de Respon.cat i conseller delegat de DKV Assegurances, a la publicació Bones Pràctiques de Responsabilitat Social RSE.Pime 2015 Fa dos anys posàvem en

Podeu sol·licitar ser una de les 15 pimes participants al programa RSE.Pime

Dates Termini per demanar informació i per sol·licitar la participació: 29 de maig Sessions de treball per als participants (Cambra Comerç Barcelona, Diagonal, 452): matins de dimarts 9 de juny,