Respon.cat consolida la Jornada de Transferència de Bones Pràctiques de les guanyadores dels Premis Respon.cat 2016

2017_01_18_Jornada_transferencia_Premis_Respon.cat_2016_1

  • Més de 100 assistents en la segona Jornada de Transferència de Bones pràctiques d’RSE consoliden aquesta sessió-taller.
  • La Jornada, que enguany s’ha celebrat a la seu d’ESCI-UPF, pretèn aprofundir en la Responsabilitat Social de les empreses guanyadores dels Premis Respon.cat 

 
 
S’ha celebrat la Jornada de Transferència de Bones Pràctiques dels Premis Respon.cat 2016 a l’auditori de la seu d’ESCI-UPF. Ha donat la benvinguda a les més de 100 persones assistents Xavier Carbonell, tresorer de Respon.cat i director de la Càtedra Mango de Responsabilitat Social Corporativa.
Josep Santacreu, president de Respon.cat i conseller delegat de DKV Assegurances, ha presentat la sessió 2017_01_18_Jornada_transferencia_Premis_Respon.cat_2016_3destacant-ne la importància de conèixer en detall les experiències mereixedores dels Premis Respon.cat. S’ha agraït el suport del Departament d’Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya i la col·laboració del Consell de Cambres de Catalunya en el desenvolupament dels Premis Respon.cat.
Josep Maria Canyelles, coordinador de Respon.cat, ha donat pas al panel d’experiències premiades, destacant l’adequació de l’horari de la jornada als criteris de la reforma horària, de manera coherent amb l’aposta de Respon.cat per a la seva incorporació.

Les persones representants de les set iniciatives premiades en la convocatòria 2016 han exposat les seves pràctiques de gestió responsable, les motivacions i l’impacte

 
2017_01_18_Jornada_transferencia_Premis_Respon.cat_2016_TALLER_MENARINIJavier Hidalgo, director de relacions institucionals de Menarini Espanya i Llatinoamèrica, ha exposat com es vincula la gestió de l’RSE a l’activitat de l’empresa, amb un model basat en cinc eixos: la solidaritat conscient i constant; atendre els símptomes, però sobre tot actuar sobre les causes; ajudar els que ajuden; centrar-se en projectes del seu àmbit; i mirar les necessitats del seu entorn.
2017_01_18_Jornada_transferencia_Premis_Respon.cat_2016_TALLER_TARANNA3Felisa Palacio, directora de recursos humans i RSE de Tarannà, Viatges amb Sentit, ha compartit com des de l’empresa analitzen constantment què poden aportar als reptes socials vinculats a la seva activitat, posant el focus en la cadena de proveïment com un element fonamental en la gestió de la responsabilitat social. Palacio ha declarat “analitzem els riscos de cada destinació que promovem i n’informem als viatgers per inculcar la responsabilitat a l’hora de viatjar”. També ha recordat la Gala Solidària Tarannà que el 2015 va celebrar la 21a edició amb un aforament de més de 1000 persones.
2017_01_18_Jornada_transferencia_Premis_Respon.cat_2016_ESTEVE1Mireia Marimon, responsable de responsabilitat social corporativa d’ESTEVE, ha explicat com han implicat als treballadors de la companyia en el programa de voluntariat Smiles, que s’ha mostrat com una eina engrescadora, generadora d’una gran resposta i d’una millora en la motivació.
Santi Redondo, responsable de comunicació de Celler Credo, ha posat en 2017_01_18_Jornada_transferencia_Premis_Respon.cat_2016_CREDO2valor la importància del terrer i del paisatge i n’ha explicat la vinculació amb el vi Ratpenat, un projecte fruit de la col·laboració amb el Museu de les Ciències Naturals de Granollers, que va aportar el rigor científic que el va fer possible tot i ser un projecte arriscat. Redondo ha afirmat “defensem el vi com embaixador del territori i això exigeix un vi honest”.
2017_01_18_Jornada_transferencia_Premis_Respon.cat_2016_RAVAL2Òscar Esteban, director de la Fundació Tot Raval, ha exposat com l’experiència del Raval de Barcelona agrupa organitzacions, empreses i entitats molt diverses, totes juntes treballant per al barri. Esteban ha explicat com s’articulen diferents grup de treball amb projectes com el “treball km0” per fer un barri sociament responsable, treballant la relació de veïnat i la vivència de barri.
Beatriz Castillo, responsable de comunicació i RSE de la Fundació Joia ha 2017_01_18_Jornada_transferencia_Premis_Respon.cat_2016_JOIA4afirmat que aplicar mesures de conciliació i reforma horària permet captar i retenir el talent professional, tot i que també requereix una bona organització interna per a la seva implementació. Castillo ha detallat el conjunt de mesures implantades a l’organització: adopció de l’horari europeu, flexibilitat horària, política de “llums apagades”, hores d’assumptes propis, etc.
2017_01_18_Jornada_transferencia_Premis_Respon.cat_2016_BONAREAAntonio Condal, director de recursos humans i relacions públiques de bonÀrea Agrupa ha exposat que porten quinze anys sent proactius amb la gestió de la diversitat d’origen. L’activitat de l’empresa ha multiplicat per tres la població de Guissona, cosa que ha exigit una gestió adequada i la implicació dels organismes locals. Condal ha afirmat que hi ha set elements que cal assegurar per aconseguir la cohesió social: treball, habitatge, formació, sanitat i oci, i des de l’organització s’ha donat resposta de manera específica en cadascun d’ells.
La segona part de la sessió ha estat pràctica, amb set tallers simultanis a les aules de l’edifici de l’ESCI-UPF, que han permès conèixer en profunditat les bones pràctiques i iniciatives premiades. Aquests tallers han estat dinamitzats per representants de cada organització guanyadora i ha estat un espai on s’ha pogut dialogar i aprofundir en les bones pràctiques i la gestió de l’RSE de cada cas.
Durant els tallers s’ha proporcionat a les persones assistents les fitxes impreses que descriuen les pràctiques de les empreses reconegudes amb els Premis Respon.cat 2016. Us podeu descarregar les fitxes en aquests enllaços:

  • Premi Respon.cat a la trajectòria del compromís en RSE per a empresa gran: Grupo Menarini [fitxa]
  • Premi Respon.cat a la trajectòria del compromís en RSE per a empresa petita i mitjana: Tarannà, viatges amb Sentit [fitxa]
  • Reconeixement Respon.cat al programa empresarial de voluntariat: ESTEVE [fitxa]
  • Reconeixement Respon.cat al programa empresarial ambiental de col·laboració: Celler Credo [fitxa]
  • Reconeixement Respon.cat als territoris socialment responsables: Barri del Raval de Barcelona, representat per la Fundació Tot Raval [fitxa]
  • Reconeixement Respon.cat a la gestió de la diversitat d’origen: bonÀrea Agrupa [fitxa]
  • Reconeixement Respon.cat a les bones pràctiques empresarials de reforma horària: Fundació Joia [fitxa]

FOTOS DE LA JORNADA 
Els Premis Respon.cat s’organitzen en conveni amb la Generalitat de Catalunya i amb la col·laboració del Consell General de Cambres de Catalunya.
logo_combinat_premis_Respon.cat
Secretaria d'Igualtat, Migracions i CiutadaniaLes accions de promoció de les bones pràctiques en la gestió de la diversitat d’origen es fan amb el suport de la Secretaria d’Igualtat, Migracions i Ciutadania

Anterior Vols saber més sobre la implementació de la Reforma Horària en empreses? Dimecres pots dialogar amb Fundació Joia
Següent "Ara és l'hora" article de David Cos al butlletí RSCAT

També et pot interessar

Recull de tuits de la ponència d’Antonio Cañete sobre la Directiva de lluita contra la morositat en les operacions comercials

El passat dimecres 9 d’octubre va tenir lloc el Fòrum directiu sobre la Directiva de lluita contra la morositat en les operacions comercials. Deixar constància dels tuits publicats és una

El Govern atorga la Creu de Sant Jordi al Dr. Santacreu, president de Respon.cat

El Govern ha acordat avui concedir la Creu de Sant Jordi al Dr. Josep Santacreu i Bonjoch, directiu empresarial, promotor de Metges sense Fronteres a Espanya, conseller delegat del grup d’assegurances

[Article] David Cos: les empreses, cooperatives o no, som decisives en l’articulació dels processos de millora en el nostre entorn

Amb motiu del Dia Internacional del Cooperativisme Respon.cat publica un monogràfic amb articles, reflexions i recursos que posen de manifest que la fòrmula cooperativa és un moldel molt present en