Millorem habilitats comunicatives amb empreses membres de Respon.cat
Respon.cat ha organitzat una sessió destinada a millorar les habilitats de portaveus amb l’expert en comunicació Joan Francesc Cànovas, a l’espai de Lavola.
La sessió ha estat en format taller pràctic i ha servit per aportar mètode, estructurar discurs i analitzar els estils de comunicació verbal i no verbal
Avui ha tingut lloc el taller de millora d’habilitats de portaveus en intervencions professionals i personals a l’espai deLavola, empresa membre de Respon.cat, amb el periodista i expert en comunicació Joan Francesc Cànovas.
És el tercer any que es planteja aquesta sessió com a suport a les empreses membres que intervenen en el bizbarcelona i les valoracions de totes les persones participants han estat molt satisfactòries donat que es tracta d’una sessió taller personalitzada que aporta aprenentatges pràctics molt útils en presentacions públiques, ja sigui en l’àmbit professional o personal.
Aquest taller pretén aportar mètode per intervenir en públic, amb estratègies i eines per posicionar un missatge a partir d’una pauta que consisteix en definir l’objectiu, determinar els missatges, analitzar l’audiènica i treballar tècniques i habilitats de comunicació. Tot plegat contribuirà a millorar els aspectes tècnics de comunicació i aquells elements més relacionats amb l’estil i el contingut.
La sessió taller ha iniciat amb una breu gravació individual a dues de les persones que faran la ponència al bizbarcelona, Maria José Jiménez de Gaztañondo, responsable del grup de treball de conciliació familiar d’EAP Dreta de l’Eixample, i Miquel Àngel Rubio, responsable de l’Àrea de Canvi Climàtic i Economia Circular de Lavola. Aquesta gravació inicial ha servit per mesurar les fortaleses i les febleses de cada participant a fi de posar en valor les primeres i entomar com a reptes a treballar amb més profunditat les segones.
La sessió s’ha estructurat en una part teòrica, on s’ha fet un repàs d’aspectes rellevants des d’un punt de vista més dogmàtic de la comunicació, combinada amb molts elements pràctics i aplicables en qualsevol entorn per adquirir un mètode de comunicació eficaç.
Durant la sessió s’ha destacat la importància delmètode per a lapreparació d’una presentació, un dels aspectes claus per a una comunicació eficaç, entès aquest mètode com una manera, no l’única, de plantejar la intervenció en públic, però sobretot destacant la importància d’aplicar un mètode.
Les 3V de la comunicació: vocal parallenguatge, verbal estil i no verbal visual; i els components cognitius
El Vocal parallenguatge engloba els aspectes vocals, la veu, el to, la velocitat i la inflexió; el Verbalestilés l‘estil de llenguatge, la construcció de relat, els recursos estilístics; el llenguatge no Verbal visualés la posada en escena, els artefactes o accessoris, la gestualitat, l’expressivitat… Tots ells elements molt rellevants de la comunicació, no obstant poden estar condicionats pels components cognitius,que són les expectatives o les preferències del públic a qui ens dirigim, i que poden provocar una variació de 360º en la percepció que ens generen les 3V de la comunicació.
Cànovas trenca alguns apriorismes amb afirmacions com que la comunicació no verbal preval en una proporció de 90/10 per sobre la verbal, i és per això que cal cuidar molt més el parallenguatge, l’aparença, la gestualitat, i l’estil comunicatiu, cosa que sovint queda en un segon pla.
La sessió ha finalitzat amb una segona gravació a les persones participants on han tingut l’oportunitat d’aplicar els conceptes apresos durant el taller. Aquest exercici ha permès posar de manifest que el fet de conèixer les nostres fortaleses i ser conscients d’aquestes com a tals fa que les mostrem amb més contundència i millora de manera exponèncial l’eficiència de les notres comunicacions.
Bones pràctiques en el desenvolupament del compromís social de les pimes al BizBarcelona
Respon.cat participarà enguany en el bizbarcelona amb tres pimes que mostraran les bones pràctiques d’RSE en tres àrees clau de la gestió de l’RSE vinculades al projecte Focus de l’RSE a Catalunya: compromís amb la comunitat, economia circular i millora de la conciliació i reforma horària.Miquel Àngel Rubio, responsable de l’Àrea de Canvi Climàtic i Economia Circular de Lavola, explicarà què és l’economia circulari com es treballa aquest concepte des de Lavola. Segons Rubio, en el dia a dia copsem que el canvi climàtic és una evidència, i des de Lavola es té la voluntat d’aportar respostes per pal·liar aquest efecte des de la rutina de cada empresa i cada organització.
Jordi Mir, responsable de qualitat assistencial de Fundació AMPANS, exposarà com es gestiona des d’aquesta organització elcompromís amb la comunitat. L’atenció a les persones és un sector d’activitat emergent, Ampans és una organització amb una model de funcionament molt estructurat i amb un horitzó de compromís a la comunitat permanent. L’espai del BizBarcelona ens aportarà l’oportunitat de conéixer les bones pràctiques que s’estan duent a terme en aquest sentit.
María José Jiménez de Gaztañondo, responsable del grup de treball de conciliación familiar de l’EAP Dreta de l’Eixample, explicarà com s’han implementat les mesures de conciliació i reforma horària en un Centre d’Atenció Primària. Jimenez mostrarà com s’ha desenvolupat aquest procés i el que han suposat per a l’equip de treball les mesures de conciliació que s’han implementat en aquesta organització.
Josep Santacreu, president de Respon.cat, ha estat la persona triada per fer avui la presentació del conseller d’Empresa i Coneixement, Jordi Baiget, en el marc del Fòrum Europa. Santacreu ha
Xerrada-col·loqui sobre les responsabilitats del FC Barcelona: Dia: dimecres 8 de juliol Hora: 18h Lloc: Carrer Aragó, 283 – Barcelona Entrada lliure Respon.cat participarà com a convidada en un debat
Aquest matí ha tingut lloc la jornada “Ètica a tres bandes” organitzada per beethik en col∙laboració amb la Fundació Factor Humà, l’Associació DIRSE, Respon.cat i Cumplen i amb el
Iniciativa empresarial per al desenvolupament de la responsabilitat social a Catalunya
“Educació, sensibilització i compromís ètic de les empreses”
“Ha sido una jornada muy enriquecedora, de diálogo y cambio de impresiones, la esencia de la RSC”
“La empresa pasa a ser una entidad activa y colaborativa con la sociedad y el medio ambiente. Un tejido empresarial sostenible genera una producción similar y un consumidor consciente, dando prioridad a éstas a la hora de comprar”
"La Responsabilitat Social és un dels valors i principis bàsics del nostre sistema de gestió. L’entenem com un eix transversal que implica tots els nivells de l’organització i se centra en l’aportació de valor pels nostres grups d’interès."
“La responsabilitat empresarial comença per la responsabilitat i el compromís personal amb la societat i les persones que ens envolten”
“L’RSE no es limita a l’acció; també és un marc des d’on repensar la societat”
“Educació, sensibilització i compromís ètic de les empreses”
“L’RSE no es limita a l’acció; també és un marc des d’on repensar la societat”
“Després de la superació de la crisi empresarial, ara toca impulsar la Responsabilitat Social sense excuses”
“Malgrat tot, estem al bon camí i queda molt per recórrer. Avancem!”
“Obrim mires! les empreses socialment responsables inspiren l’entorn proper i són el primer pas per canviar el món”
“Tothom som coresponsables del que passa al nostre entorn i al món en general, hem de comunicar el que fem per donar exemple”
“Per poder avançar, tots hem de pensar en el conjunt de la població i el nostre entorn”
“El paper de l’empresa és el desenvolupament harmoniós de la societat. L’empresa ha de decidir anar més enllà del benefici econòmic i comprometre’s amb les tres potes del desenvolupament sostenible”
“La responsabilitat empresarial comença per la responsabilitat i el compromís personal amb la societat i les persones que ens envolten”
“Ètica i filantropia”
“L’RSE no es limita a l’acció; també és un marc des d’on repensar la societat”
“Hem de ser valents per defensar el valor ètic de l’empresa”
“Responsabilitat Social permanent, 365 dies l’any”
“El benefici social ha d’estar en l’ADN de qualsevol empresa que es consideri saludable”
“Hem d’entendre que la societat, cada cop menys, acceptarà una empresa que no sigui coherent i socialment responsable, i aquest ha de ser un dels motius per a les empreses que encara no hi creuen”
“Gent i empreses amb valors, ètica i responsabilitat és futur”
“Més capacitació i responsabilitat es pot captar i manifestar a l’empresa, i més si està ben gestionada”
“Com podem incidir des de Respon.cat en l’àmbit educatiu?”
“Com a empresaris és una gran sort ajudar una mica a crear un món de futur molt més just, sostenible i feliç”
“Tan de bo la filantropia arribi cada cop més lluny”
“Ser sostenibles i rendibles serà el que diferenciarà l’empresa del segle XXI”
“Compromís compartit per a la transformació social”
“Ara més que mai RESPON per una Responsabilitat Social oberta a tothom”
“Cal treballar per incrementar el nivell ètic de la classe empresarial. RSC, eina que condueix a tot un canvi organitzacional en benefici de persones i medi ambient”
“Compromís per a tothom. Cal donar una mica. Simplement és el cal fer-ho. Compromés des de dalt fins a baix”