Respon.cat participa a la sessió de cloenda del Cicle Diàlegs Ètica aplicada a empreses i organitzacions de la Fundació Factor Humà

Dialeg_etica_aplicada

  • Respon.cat ha participat aquest matí a la jornada de clausura del cicle "Ètica aplicada a empreses i organitzacions" organitzat per l'Obra Social "la Caixa" i la Fundació Factor Humà.
  • David Cos, vicepresident de Respon.cat i president del Grup Clade, ha destacat que un dels objectius principals de l’associació és fer de Catalunya un país socialment responsable, on calen empreses i organitzacions que incorporin l’ètica aplicada.
  • L’ètica de les organitzacions és un dels Focus de l’RSE a Catalunya.

 

 

Aquest matí s’ha celebrat la jornada de clausura del cicle "Ètica aplicada a empreses i organitzacions" organitzat per l'Obra Social "la Caixa" i la Fundació Factor Humà, i ideat per consolidar l’aprenentatge sobre eines i metodologies per integrar l’ètica en el cor de les organitzacions i en el procés de presa de decisions.
La Fundació Factor Humà i l'Obra Social "la Caixa" organitzen cicles anuals de diàlegs entre persones expertes en ètica aplicada, procedents del món acadèmic, i persones del món empresarial.
Durant el curs 2016-2017 ha tingut lloc el darrer d’aquests cicles, amb el qual s’ha volgut tancar el cercle iniciat fa tres anys on s’ha passat de compartir les mancances, necessitats i expectatives d’empreses i organitzacions en l’àmbit de l’ètica aplicada a la generació d’eines "Graella d’accions i indicadors per a la gestió ètica" gràcies a un treball col·laboratiu per part de les entitats participants, fins arribar a aquest punt final, on es volen analitzar casos d’èxit que ens puguin servir d’exemple.
David Cos, ha participat a la sessió de cloenda d’aquest tercer cicle. Cos ha exposat que Respon.cat desenvolupa quatre línies de treball:lideratge, capacitació, foment i territori; per promoure la gestió ètica i socialment responsable de les empreses.
També ha assenyalat que a Catalunya hi ha un gran volum d’empreses amb bones pràctiques que no es coneixen i que fins i tot elles mateixes no en són conscients. “Les empreses han de tenir sentit i aquest sentit el donen les persones alineades amb uns valors compartits. Per aconseguir-ho les persones han de situar-se al centre” ha manifestat Cos.

Per acabar, ha destacat com un dels objectius clau de Respon.cat la promoció d’un territori socialment responsable, fent referència al seminari celebrat el passat dia 8 de juny a Vilanova i la Geltrú.

Anterior [Vídeos] Intervencions de benvinguda en el Seminari per uns Territoris Socialment Responsables
Següent [Article] L’avantguarda de la responsabilitat social: la reforma horària, per Fabian Mohedano

També et pot interessar

#ODS Objectiu 11: Fer les ciutats inclusives, segures, resilients i sostenibles

“Fer les ciutats inclusives, segures, resilients i sostenibles” és l’onzè dels 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) aprovats per Nacions Unides per al període 2015-2030 Les ciutats són formiguers d’idees, comerç, cultura,

Respon.cat participa en les Jornades Corresponsables en el taller d’emprenedoria social i pimes i en la taula sobre claus i reptes per a un negoci reponsable

Corresponsables celebrarà el proper 6 de març a Barcelona ​​les Jornades Corresponsables de presentació de la 13a edició de l’Anuari Corresponsables, amb el títol ”El negoci responsable i la gestió

ESTEVE és entrevistada per Corresponsables amb motiu dels Premis Respon.cat 2016

Amb motiu del Premis Respon.cat 2016, ESTEVE ha estat entrevistada per Corresponsables. ESTEVE va rebre el Reconeixement Respon.cat al programa empresarial de voluntariat.         “Hem d’estar tots alineats