Henkel, l’Institut Català d’Oncologia i Youtooday veuen reconeguda la seva tasca innovadora en RSE

Implementar_RSE

  • Apunts i la Càtedra d'Economia Solidària de la Universitat Abat Oliba CEU han celebrat la 3a edició de la jornada "Implementar l'RSE".
  • Henkel, l’Institut Català d’Oncologia i YouTooday han vist reconeguda la seva política de responsabilitat social empresarial.

L'empresa d’economia social Apunts i la Càtedra d'Economia Solidària de la Universitat Abat Oliba CEU han celebrat la tercera edició de la Jornada ‘Implementar la RSE’, que aquest any s'ha organitzat amb el lema ‘innovar per crear benestar a les organitzacions’. Henkel, l’Institut Català d’Oncologia i YouTooday han vist reconeguda la seva política de responsabilitat social empresarial amb uns reconeixements que concedeixen l’empresa d’economia social Apunts i la Càtedra d’Economia Solidària de la  Universitat Abat Oliba CEU en el marc de la Jornada Implementar la RSE.

Henkel ha resultat l’empresa destacada en la categoria de Promoció de la Diversitat, mentre que YouTooday ho ha estat en la de Innovació Social i el Institut Català d’Oncologia ha rebut el guardó en Valors Socials. L’elecció de les empreses i entitats distingides ha estat a càrrec dels membres del Club d’Emprenedors/es de la Universitat Abat Oliba CEU, als quals va correspondre la tasca d’avaluar les candidatures presentades.

En les mencions especials, han rebut el reconeixement Escola Vedruna i Hospital Plató en la categoria de Valors Socials; Specialisterne i Quironsalud en Promoció de la Diversitat; i Unilever i Coca-Cola en Innovació Social.

Benestar a les empreses
En la tercera edició de la Jornada Implementar la RSE, els organitzadors han volgut posar el focus en la innovació com a factor de millora del benestar en el marc de les empreses. una aproximació a la RSE que encaixa amb la lògica de promoció del win-win amb la qual va néixer la Jornada. En aquest cas, es tractava de posar en relleu el fet que generar una atmosfera de treball satisfactòria per a les persones redunda positivament en el compliment dels objectius de l’empresa.

Amb aquesta idea ha començat la seva ponència el director general de Great Place to Work Espanya, Nicolás Ramilo. “El mantra de l’empresa durant molt anys ha estat el d’aconseguir la confiança del client, però si no tens la dels teus empleats, estàs acabat”. El ponent ha parlat d’un context en el qual les persones cada vegada més avaluen si les empreses s’identifiquen amb els seus valors i ha exposat part de les conclusions de l’estudi que Great Place to Work va realitzar als Estats Units per estudiar les característiques d’organització interna de les seves empreses. Les companyies generadores de benestar “treballen amb el concepte de resultats, per tractar als empleats és clau donar-los autonomia”. Per aquesta raó, considera fonamental implantar en l’empresa la cultura de la “coresponsabilitat”.

Després de la intervenció de Ramilo, han participar en una taula rodona, donant el seu exemple com a empreses amb experiència oferint benestar en les seves organitzacions, la directora de RR.HH de Roche Diagnostics, Emma Hernández; el responsable de Selecció i Formació i Desenvolupament del Programa d’Alt Rendiment i Benestar de Nestlé, Francisco Megías; i el director de Benestar Persona d’Aigües de Barcelona, Antoni Amela. La taula ha estat moderada per la directora de la Fundació Factor Humà, Anna Fornés. L’última intervenció ha estat per part de la coacher i experta en RR.HH Mª Antònia Carmona, amb un taller sobre com aconseguir el benestar en el treball a través del coaching.

La complexitat de l’exclusió social
La inauguració de la Jornada ha comptat amb la participació de la directora general de Barcelona Activa, Sara Berbel, que ha valorat l’evolució experimentada per la RSE en els últims anys. “De complir la llei i fer una petita labor filantròpica, s’ha passat a l’existència d’un grup d’empreses de tercera generació que entenen la RSE com quelcom entreteixit en la societat en la que estan i es conceben a elles mateixes com agents de canvi social”.

L’evolució és necessària perquè avui l’exclusió social es relaciona amb una realitat més complexa. Ja no es redueix a la dada econòmica ja que “l’exclusió ja no pot considerar-se com un fet estable sinó com un element que afecta de manera canviant en funció de diverses dinàmiques de marginació”. En relació amb això últim, ha mencionat factors d’exclusió com la desqualificació tecnològica, la precarietat, els denominats “working poors”, el risc de ruptura familiar, el deteriorament de la salut, i l’exclusió socio-comunitària en els barris. Sobre aquest aspecte ha destacat la rellevant dada que entre determinats barris de Barcelona hi hagi una distància de 10 anys en l’esperança de vida dels seus habitants.

Berbel estava acompanyada pel director-gerent d’Apunts, Julio Castillo, i per la directora de la Càtedra d’Economia Solidària de la UAO CEU, Carmen Parra.

Font: www.cetapunts.org

Anterior El lideratge del dirse en la resolució dels reptes ètics de l’empresa
Següent Coresponsabilitat i reforma horària: posant a la persona al centre de les empreses

També et pot interessar

Nova convocatòria del Màster universitari en Responsabilitat Social Corporativa online a la UOC

La Universitat Oberta de Catalunya va llançar durant el curs 2014-15 el primer màster oficial que es fa a Catalunya sobre Responsabilitat Social Corporativa, i ara se’n convoca una nova edició Es

Els territoris socialment responsables promouen la cohesió social, generant oportunitats per a les persones més vulnerables

S’ha dut a terme la Càpsula de coneixement en RSE sobre “Territoris socialment responsables i cohesió social”. Tots els actors d’un territori han d’integrar la gestió de la responsabilitat social

L’Escola Superior de Comerç Internacional (UPF) ja és membre de Respon.cat

L’Escola Superior de Comerç Internacional (ESCI UPF) s’ha incorporat com a membre de Respon.cat, iniciativa empresarial que ja acull trenta-set empreses d’àmbits i dimensions molt diverses, totes caracteritzades pel compromís