Curs sobre comptabilitat social a ESCI-Upf: Mesurar el valor social generat per les organitzacions

ESCI_Executive_education_Respon.cat

  • ESCI-Upf, empresa membre de Respon.cat, proposa el curs "Mesurar el valor social generat per les organitzacions".
  • Aquest curs pretèn incorporar variables relacionades amb l'impacte social i ambiental de les organitzacions ampliant la informació proporcionada per la comptabilitat economicofinancera.

 

Quantificar i monetitzar el valor que genera una entitat per als seus grups d’interès es converteix en una eina útil per gestionar processos de millora i per retre comptes sobre la seva contribució a la sostenibilitat.

La comptabilitat social amplia la informació proporcionada per la comptabilitat economicofinancera, incorporant-hi variables relacionades amb l’impacte social o mediambiental de les organitzacions.

Objectius

  • Dominar els fonaments teòrics de la comptabilitat social.
  • Identificar el valor social específic que perceben els diversos grups d’interès de l’organització.
  • Quantificar econòmicament el valor social per mitjà d’indicadors i proxies adients.
  • Calcular i visualitzar el valor social integrat de l’organització.

Dirigit a

  • Departaments de finances i comptabilitat.
  • Departaments de sostenibilitat o d’RSC.
  • Gestors d’entitats socials.

Programa

  • Introducció a la comptabilitat social
    • Valor social vs. valor econòmic.
    • Metodologies existents de valor social.
    • El model polièdric de valor social.
  • Fonaments teòrics de la metodologia SPOLY
    • Action Research.
    • Teoria de stakeholders.
    • Perspectiva fenomenològica.
    • Lògica difusa.
  • Procés d’anàlisi del valor social segons SPOLY
    • Identificació dels grups d’interès: elaboració del mapa de stakeholders.
    • Identificació de les variables de valor: realització d’entrevistes amb els stakeholders, identificació de variables de valor percebudes, elaboració de matriu d’interessos.
    • Monetització dels indicadors: identificació dels outputs i dels inputs socials, vinculació amb proxies (aproximacions financeres), elaboració d’una taula de valoració amb algoritmes.
    • Càlcul i visualització del valor generat: quantificació de valors particulars, valor compartit i valor global (consolidat), visualització en gràfics.

Metodologia

El curs segueix una metodologia de formació-acció i combina l’adquisició de coneixements teòrics amb l’experiència pràctica de desenvolupar un projecte de comptabilitat social. Amb aquest objectiu, es compaginen les classes presencials amb sessions setmanals de tutories individuals, en què els alumnes reben orientacions personalitzades.

 

Durada: 80 hores

Horari

Divendres de 16 h a 21 h
Dissabtes de 9 h a 14 h

Idioma: Castellà

Format: Presencial

Preu: 3.500 €

Més informació

 

Anterior El proper 20 de desembre torna el Business With Social Value
Següent La interioritat de la persona també s'hauria d'abordar des de l'Economia del Bé Comú

També et pot interessar

Per què us pot interessar el tema del Voluntariat Corporatiu o d’Empresa

Per què ens hauria d’interessar a les empreses desenvolupar un programa de Voluntariat d’Empresa (també dit voluntariat corporatiu): Per a gestionar els valors interns de l’empresa i millorar el clima

Es regularan les Empreses Socials a Catalunya

El Departament de Treball, Afers socials i Famílies, a través de la Direcció General d’Economia Social, del Tercer Sector, les Cooperatives i l’Autoempresa, està preparant un Decret regulador de les

Les empreses més compromeses elaboren un full de ruta perquè la Responsabilitat Social formi part de la ‘manera catalana de fer empresa’

  Respon.cat engega amb les primeres 33 empreses i en tres anys pretén agrupar les 200 més compromeses   La iniciativa compta amb la participació d’empreses líders en l’RSE, amb