[Article] L’humanisme empresarial com a oportunitat, per David Cos

[Article] L’humanisme empresarial com a oportunitat, per David Cos

DavidCos

  • Article de David Cos, vicepresident de Respon.cat i president del Grup Clade, publicat a Viaempresa.
  • Cos afirma que "es fa imprescindible que s’aplani el camí a l’economia social perquè guanyi volum, robustesa i competitivitat."

 

 

 

L’economia social està creixent a Europa. Així ho palesa el recent informe sobre l’evolució de l’economia social publicat pel Comitè Econòmic i Social Europeu. Actualment l’economia social proporciona 13,6 milions de lloc de treball directes a la UE, el que representa el 6,3 % de la població activa. Només les cooperatives i les mutualitats ja vinculen 232 milions de socis, xifra que només la miopia podria menystenir.

Existeix una gran harmonia conceptual entre els valors fundacionals de la Unió Europea i les diferents modalitats d’economia social. La gestió des d’una democràcia real i participativa de les empreses que situen la persona com a eix principal en la seva producció de béns i serveis, el compromís i la responsabilitat envers la comunitat i l’entorn mediambiental, la solidaritat... són la base del modus operandi del gruix d’organitzacions de l’economia social.

Malgrat la seva presència creixent, l’economia social afronta reptes de gran magnitud. A Catalunya, per exemple, comptabilitzem 5.324 empreses d’economia social. La major part d’aquestes organitzacions treballen encara en àmbits geogràfics més o menys reduïts i poques vegades en sectors emergents. Aquests trets podrien no ser rellevants, però resulta que si el que anhelem és una Europa forta i competitiva que pugui dir a un món que transita per altres universos gens humanistes “Aquí estic jo, amb els meus valors històrics centrats en la persona” es fa imprescindible que s’aplani el camí a l’economia social perquè guanyi volum, robustesa i competitivitat. Per contribuir encara més a la humanització de l’economia del que ja ho ha estat fent fins ara. [llegir més].

 

Anterior TERSA obté la certificació ISO 50001 d'eficiència energètica
Següent Oberta la convocatòria dels IV Reconeixements Win-Win a les Empreses

També et pot interessar

Entrevista a Roser Fernández en el Dia Mundial de la Salut Mental

Entrevista a Roser Fernández, directora general de La Unió, associació d’entitats sanitàries i socials i membre de Respon.cat, amb motiu del Dia Mundial de la Salut Mental. Roser Fernández afirma que

[Vídeos] Bones pràctiques d’Acefat, Efebé- Papelmatic i EBA Vallcarca vinculades al projecte Focus de l’RSE al Biz Barcelona

Tres empreses membres de Respon.cat mostren bones pràctiques en tres àrees clau de la gestió de la Responsabilitat Social al Biz Barcelona. Acefat, Efebé – Grup Papelmatic i EBA Vallcarca

Respon.cat col·labora amb la campanya per la Reforma horària

Respon.cat ha col·laborat des de fa temps amb la iniciativa per la Reforma horària, i ara dues empreses membres, el Grup Sifu i Suara Cooperativa, podran participar en un procés pilot d’acompanyament a empreses,