Dia internacional de la micro, petita i mitjana empresa

Respon.cat

  • Avui 27 de juny, amb motiu del Dia Internacional de les pimes, Respon.cat ha elaborat un monogràfic amb experiències de bones pràctiques de Responsabilitat Social de pìmes.
  • Vinculat a aquesta diada, entrevistem Jeroni Ferrer, director assistencial de l’ABS Alt Camp Oest, empresa membre de Respon.cat i participant del programa RSE.Pime 2015.
  • Respon.cat impulsa la Responsabilitat Social de les pimes, com a motor fonamental en l’horitzó que l’RSE formi part de la manera catalana de fer empreses.

Afortunadament són moltes les pimes bones pràctiques d’RSE identificades. Per això en aquesta ocasió, ressaltem aquelles empreses que han estat guardonades amb el Premi Respon.cat per la seva trajectòria de compromís amb l’RSE.

Cafès Novell

Cafès Novell és una empresa altament sensibilitzada amb tots els aspectes de la responsabilitat social, destacant l’organització en la comercialització de cafès certificats responsables, de comerç just, la introducció del cafè ecològic i càpsules de cafè compostables. De fet, la responsabilitat social, juntament amb l’orientació al client i la innovació, és un dels tres pilars del model de negoci. D’aquesta manera, compten amb bones pràctiques tant ambientals, com econòmiques, socials, laborals, i en l’àmbit del bon govern.

Tarannà. Viatges amb Sentit

Tarannà aposta per una visió empresarial a llarg termini, basada en la responsabilitat i conscient de la seva repercussió en tots els grups d’interès. En aquest sentit, compta amb bones pràctiques de diàleg amb els seus grups d’interès, així com també amb bones pràctiques en els àmbits econòmic, social, laboral i mediambiental. Addicionalment, fa més de 20 anys que celebren la Gala Solidària Tarannà, durant la qual es lliuren els Premis Tarannà Responsable i es recapten recursos per a ONGs amb les quals treball l’empresa.

KH Lloreda

KH Lloreda és una empresa familiar que en la darrera dècada ha experimentat un desenvolupament important, sota els valors de la feina ben feta, la feina en equip, el compromís i la innovació com a pilars de la seva estratègia de negoci. Aspectes com la qualitat, la seguretat, el respecte pel medi ambient, la comunicació, la motivació i la implicació social estan presents en la gestió de la companyia. Compten a més amb diversos documents i certificacions que acrediten aquest compromís amb una gestió responsable.

Addicionalment, volem posar en valor les bones pràctiques de les empreses participants al programa RSE.Pime, disponibles al següent enllaç.

Per a cadascuna de les empreses hi trobareu una fitxa explicativa dels compromisos de l’empresa amb els valors de l’RSE, els grups d’interès i el territori.

Entrades relacionades:

“La societat té el dret d’exigir que les empreses siguem socialment responsables” entrevista a Jeroni Ferrer, director assistencial de l’ABS Alt Camp Oest

Anterior Oberta la convocatòria 2018 del programa RSE.Pime, un pla d'acció en RSE en 5 sessions
Següent [Article] David Cos: les empreses, cooperatives o no, som decisives en l’articulació dels processos de millora en el nostre entorn

També et pot interessar

Respon.cat participará en la primera Jornada de RSE del sector belleza #bellezaresponsable organizada por Beauty Cluster Barcelona y Corresponsables

Respon.cat participará en la primera Jornada Anual de Responsabilidad Social Corporativa en el ámbito de la Belleza, organizada por Beauty Cluster Barcelona y Corresponsables.  La jornada tendrá lugar el el

CaixaBank emet una targeta i una polsera solidàries amb AMPANS

La Fundació Ampans i Caixabank han arribat a un acord pel qual l’entitat financera emetrà una targeta i una polsera solidàries. La targeta i la polsera solidàries permetran als usuaris,

Jornada RSE amb participació de Respon.cat: reclamen exemplaritat a polítics i líders socials per combatre la desafecció ciutadana

100 directius de l’àmbit de la Responsabilitat Social Empresarial, l’auditoria i les Administracions Públiques participen en la 3ª Jornada RSE CCJCC Els auditors critiquen la “incoherència” de les empreses que