La jornada de transferència dels Premis Respon.cat 2018 es consolida com a espai d’intercanvi d’experiències i bones pràctiques entre empreses compromeses

  •  La quarta edició de la Jornada de Transferència de Bones pràctiques d’RSE es consolida com a espai d’intercanvi d’experiències referents en aquesta matèria.
  • La Jornada es va celebrar a ESCI-UPF i va servir per aprofundir en la Responsabilitat Social de les empreses guanyadores dels Premis Respon.cat. 

 

Mercè Mullor, vicepresidenta de Respon.cat i consellera delegada del Grup Mullor Facility Services, ha destacat l’interès del format d’aquesta sessió-taller en l’aprofundiment de les bones pràctiques portades a terme per les empreses guanyadores dels Premis Respon.cat, com a espai d’intercanvi i coneixement per a altres organitzacions que volen incorporar pràctiques responsables a la seva gestió i que any rere any referma l’interès d’aquest format.

Narcís Bosch, secretari de Respon.cat i gerent del Consell General de Cambres de Comerç de Catalunya ha emmarcat la jornada en la voluntat de Respon.cat de promoure la responsabilitat social en el teixit empresarial del país, des del compromís de millora continua de les empreses que operen a Catalunya, i posant èmfasi en la funció de reconeixement que impulsa l’associació amb els Premis Respon.cat.

Xavier Carbonell, tresorer de Respon.cat i director de la Càtedra Mango d’RSC a ESCI-UPF, ha donat la benvinguda i ha mostrat la satisfacció de l’entitat de poder acollir de nou aquesta jornada.

Josep Maria Canyelles, coordinador de Respon.cat, ha donat pas al panel d’experiències premiades en el qual representants d’aquestes han pogut exposar el detall, les motivacions i l’impacte de les pràctiques que les han fet mereixedores dels Premis:

  • Josep Soler, director de recursos humans de Comexi, ha explicat com totes les accions que es porten a terme a l’empresa integren la responsabilitat social de manera transversal, posant un especial èmfasi en els diversos programes i actuacions adreçats a cuidar les persones, la millora continua i el medi ambient.
  • Joan Comas, director general de Coral Transports&Stocks ha compartit la vocació de l’empresa cap a les persones, que ha portat fins i tot a incorporar al seu nom la descripció de “logística humana” i ha compartit que la companyia ha apostat per la responsabilitat social des dels seus inicis.
  • Cristina Gomis, directora de responsabilitat corporativa a Espanya de Zurich, ha destacat que la companyia aposta pel voluntariat corporatiu de manera decidida, articulant diversos espais, actuacions i programes.
  • Josep M. Ribas, enginyer en energies renovables de la Família Torres, ha detallat el compromís de l’empresa amb la mitigació del canvi climàtic materialitzat al programa Torres&Earth i ha explicat les accions de col·laboració i reconeixement de proveïdors que permeten millorar aquest impacte en l’entorn.
  • Josep Torrico, director de la Fundació Marianao, ha destacat que el compromís amb el territori es treballa al barri de Marianao (Sant Boi de Llobregat) des de la col·laboració amb tots els agents en el marc del programa Marianao Té Cor.
  • Maite López-Montoya, directora de recursos humans d’Andilana, ha compartit l’aposta del grup per la integració, creixement i reconeixement de les persones, amb una plantilla amb un gran pes de persones estrangeres. “El talent és gratitud que no té fronteres”, ha dit.
  • Xevi Montoya, director de Playbrand, ha valorat la dificultat per a les pime d’incorporar pràctiques de reforma horària, però ha exposat com “des de la convicció de voler ser una empresa que mereixi la pena ser viscuda” han incorporat un conjunt de bones pràctiques saludables i de reforma horària.

La segona part de la sessió ha estat pràctica, amb tallers simultanis a les aules de l’edifici de l’ESCI-UPF, que han permès conèixer en profunditat les bones pràctiques i iniciatives premiades. Aquests tallers han estat dinamitzats per representants de cada organització guanyadora i ha estat un espai on s’ha pogut dialogar i aprofundir en les bones pràctiques i la gestió de l’RSE de cada cas.

En la moderació dels tallers s’ha comptat amb la participació de persones representats d’organitzacions guanyadores dels Premis Respon.cat 2017: Ramon Novell (Cafès Novell), Maria Lluisa Benlloch (Novartis), Gemma Sivill (Fundació Pro Penedès) i Marina Garcia (Parlament de Catalunya).´

Durant els tallers s’ha proporcionat a les persones assistents les fitxes impreses que descriuen les pràctiques de les empreses reconegudes amb els Premis Respon.cat 2018. Us podeu descarregar les fitxes en aquests enllaços:

  • Premi Respon.cat a la trajectòria del compromís en RSE per a empresa gran: Comexi [vídeo][fitxa]
  • Premi Respon.cat a la trajectòria del compromís en RSE per a empresa petita i mitjana: Coral Transports & Stoks [vídeo][fitxa]
  • Reconeixement Respon.cat al programa empresarial de voluntariat: Zurich [vídeo][fitxa]
  • Reconeixement Respon.cat al programa empresarial ambiental de col·laboració: Família Torres [vídeo][fitxa]
  • Reconeixement Respon.cat als territoris socialment responsables: Barri de Marianao de Sant Boi de Llobregat representat per la Fundació Marianao [vídeo] [fitxa]
  • Reconeixement Respon.cat a la gestió de la diversitat d’origen: Andilana [vídeo][fitxa]
  • Reconeixement Respon.cat a les bones pràctiques empresarials de reforma horària: Playbrand [vídeo][fitxa]
  • Reconeixement a la trajectòria personal en RSE: Cristóbal Colón, president de La Fageda [Document homenatge]

Els Premis Respon.cat s’organitzen en conveni amb el Departament d’Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya i amb la col·laboració del Consell General de Cambres de Catalunya. Compten, a més, amb la col·laboració del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies en el Reconeixement Respon.cat a les bones pràctiques empresarials de reforma horària.

Anterior Com generar Territori Socialment Responsable posant el focus en les aliances a nivell de barri
Següent La gestió de la responsabilitat lingüística també forma part de la Responsabilitat Social

També et pot interessar

Suara Cooperativa celebra 10 anys de serveis d’atenció a les persones

Suara Cooperativa, empresa membre de Respon.cat, celebra 10 anys de serveis d’atenció a les persones. “La cultura de Suara, fruit de la manera de treballar enfocada en les persones, ha permès

El Consell de Relacions Laborals presenta tres noves eines de responsabilitat social

El passat 18 de setembre el Consell de Relacions Laborals va presentar tres noves eines de responsabilitat social. Aquestes eines són una mostra més de la implicació conjunta del Govern

Cada euro invertit en programes de promoció de la salut en el treball genera un retorn de la inversió en absentisme i en costos de malaltia

Amb motiu de la celebració del Dia Mundial de la Salut Mental, la Fundació Salud y Persona i DKV Assegurances han presentat la Guia del benestar emocional a les organitzacions.