Dia mundial de l’Aigua

  • En el Dia Mundial de l'Aigua Respon.cat ha preparat un recull d'algunes bones pràctiques que estan desenvolupant empreses membres de l'associació: Aigües de Barceloan i Mina Terrassa 
  • Aquest 2019 el tema d'estudi i reflexió a propòsit del Dia Mundial de l'aigua és "No deixar a ningú darrere", una adaptació de la promesa central del l'Agenda 2030 per al Desenvolupament Sostenible

Aigües de Barcelona
Aigües de Barcelona és una empresa compromesa tant amb la seva responsabilitat social com amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS), en especial l’ODS 1 -fi de la pobresa- i l’ODS 6, que fa referència a aquest bé. L’any 2012 la companyia va crear un Fons de Solidaritat per atendre la situació de famílies en situació de vulnerabilitat, que a causa de la crisi econòmica, no es podien fer càrrec del pagament del rebut de l’aigua. Posteriorment, al 2014, va posar en marxa una tarifa social i un conjunt de bonificacions per a les llars on viuen més de tres persones i les llars on viuen persones en situació de dependència o amb diversitat funcional.
Per tal d’entendre l’abast d’aquestes mesures, val la pena donar algunes xifres: 9.296 famílies han cist condonat el seu deute per rebuts endarrerits (des de 2014); 24.922 famílies tenen bonificat el consum d’aigua; 20,423 llars amb més de tres persones han aconseguit bonificacions gràciies a la campanya de trams d’aigua, més de 2.000 famílies han accedit a ajornaments i flexibilitat de pagament i quasi 14.000 han accedit a descomptes en el preu del servei d’aigua gràcies a la tarifa social. Addicionalment, 22 municipis de l’Àrea metropolitana han signat acords amb Aigües de Barcelona per tal de garantir l’accés a l’aigua a qui no la pot pagar.
Més informació

Mina – Aigües de Terrassa

MINA Aigües de TerrassaL’empresa Mina – Aigües de Terrassa, compta amb un Espai Obert dissenyat per a fomentar el diàleg, el coneixement i la cultura a l’entorn d’un bé escàs i d’importància cabdal com és l’aigua. A l’espai es presenten regularment exposicions i es cerca apropar la societat als mètodes i tecnologies de control i gestió de l’aigua. Es tracta d’un punt de servei al ciutadà, a les escoles, institucions i a tothom que tingui interès en aprendre sobre aquest bé tant preuat. D’aquesta manera, Mina desenvolupa una labor educativa (Que en ocasions porten fins als centres educatius), promovent una actitud positiva envers el medi ambient i fomentant la participació de la ciutadania en accions de sensibilització.

Mes informació

Anterior En el Dia internacional de les Dones, dades de l'Observatori de Respon.cat
Següent En el Dia mundial de l'Aigua: Sabies que...

També et pot interessar

Suara Cooperativa celebra 10 anys de serveis d’atenció a les persones

Suara Cooperativa, empresa membre de Respon.cat, celebra 10 anys de serveis d’atenció a les persones. “La cultura de Suara, fruit de la manera de treballar enfocada en les persones, ha permès

#ODS Objectiu 3: Garantir una vida sana i promoure el benestar per a tothom en totes les edats

“Garantir una vida sana i promoure el benestar per a tothom en totes les edats” és el tercer dels 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) aprovats per Nacions Unides per al període 2015-2030

La reforma horària

Article de Josep Maria Canyelles, coordinador de Respon.cat, publicat al diari econòmic Expansión (20-07-15) abordant el repte social i empresarial de la reforma horària. L’article se suma a la Setmana