La preparació és la clau de l’èxit per a una comunicació eficaç en les intervencions públiques

  • Respon.cat ha organitzat una sessió destinada a millorar les habilitats de portaveus amb l'expert en comunicació Joan Francesc Cànovas, a l'espai del Konsac, empresa membre de Respon.cat
  • La sessió ha estat en format taller i ha servit per aportar mètode, estructurar discurs i analitzar els estils de comunicació.

Avui s'ha dut a terme el taller de millora d'habilitats de portaveus en intervencions professionals i personals a la seu de Konsac, membres de Respon.cat, amb el periodista i expert en comunicació Joan Francesc Cànovas.

És el quart any que es planteja aquesta sessió com a suport a les empreses membres, i en aquest cas és un taller previ a la jornada “Gestionar i comunicar els ODS: propostes d'empresa”, on tres empreses faran una breu exposició pública per explicar com estan treballant des de cada organització per aterrar els Objectius de Desenvolupament Sostenibles des de diferents àmbits.

La sessió taller ha començat amb una breu gravació individual de les persones assistents, Sònia Lozano i Jordi Tolrà en representació d’Edificis Positius, un projecte de la cooperativa TSR Territori Socialment Responsable, Ramon Pascual, financial manager del grup Epos Spain, Lurdes Biosca responsable d'administració de B·Biosca i Daniel Ortiz, business development partner de Konsac; que més tard ha servit per analitzar els estils de comunicació, les fortaleses i les febleses comunicatives de cada participant a fi d'extreure’n el màxim profit les primeres, i entomar com a reptes a treballar en profunditat les segones.
Durant la sessió s'ha aportat mètode per a la preparació d'una presentació, un dels aspectes claus per a una comunicació eficaç, entès aquest mètode com una manera, no l'única, de plantejar la intervenció en públic, però sobretot destacant la importància de preparar-la amb rigor i aplicar un mètode.
Durant la sessió s'han abordat diferents elements de la comunicació per saber com millorar en cadascun d’aquests aspectes, el que es coneix com les tres Vs: la comunicació vocal, la comunicació verbal i la comunicació no verbal. Està comprovat que la comunicació no verbal preval en una proporció de 90/10 per sobre la verbal, i és per això que cal cuidar molt més el parallenguatge, l'aparença, la gestualitat, i l'estil comunicatiu, cosa que sovint queda en un segon pla.

Cànovas ha acabat la sessió amb el decàleg de la comunicació, un recull de consells per aconseguir una comunicació eficaç en les nostres intervencions, adequada al públic a qui ens dirigim, ajustada en el temps que ha de durar aquesta intervenció, i amb capacitat de captar l'atenció de la nostra audiència.

Anterior La gestió del temps a l’empresa saludable, un àmbit clau de la Responsabilitat Social
Següent DIRSE organitza una jornada de presentació del II Estudi de la funció DIRSE a l'empresa espanyola

També et pot interessar

Es constitueix un grup de treball d’empreses per incorporar els Objectius de Desenvolupament Sostenible de Nacions Unides en la gestió empresarial

L’associació empresarial Respon.cat acull el grup, caracteritzat per la seva composició d’empreses tant grans com pimes.El grup pretén treballar perquè els ODS s’integrin en la gestió de l’RSE contribuint a

#ODS Objectiu 16: Promoure societats justes, pacífiques i inclusives

“Promoure societats justes, pacífiques i inclusives” és el setzè dels 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) aprovats per Nacions Unides per al període 2015-2030 L’objectiu 16 dels Objectius de Desenvolupament Sostenible proposats se

Respon.cat signa el Pacte per a la Reforma Horària

El Govern i 110 organitzacions i agents socials han signat el Pacte per a la Reforma Horària. Respon.cat manté un compromís amb la reforma horària convocant els actes, jornades i reunions