La transició cap a un model d’economia circular ha esdevingut improrrogable

La transició cap a un model d’economia circular ha esdevingut improrrogable

El passat 27 de febrer es va realitzar la vuitena sessió del curs de Responsabilitat Social per a empreses membres de Respon.cat.

La sessió va comptar amb Berta Mota d’Anthesis Lavola, Maria Salamero, Bernat Rovira i Elisabet Bergés d’ Aigües de Barcelona, empreses membres de Respon.cat.

La sessió es va centrar en el paradigma de l’economia circular i va mostrar bones pràctiques que s’estan desenvolupant en aquesta matèria.

El curs d'RSE es planteja com un espai per compartir coneixements teòrics i pràctics amb experiències reals d'empreses o entitats. En aquesta sessió en particular, Berta Mota va subratllar que la transició cap a un model d’economia circular ha esdevingut improrrogable, i que l’economia circular és un model econòmic que no ha de ser vist com un impediment a generar negoci.

Mota va exposar també que cal tenir en compte quin escenari de fi de vida donem als nostres productes, afirmant que “totes les activitats industrials, independentment del potencial de circularitat del sector, poden orientar els seus processos amb una perspectiva de circularitat.”

Maria Salamero, directora d’Estratègia de Sostenibilitat i Comunicació d’Aigües de Barcelona, va manifestar que “cada cop haurem de fer una gestió més responsable de l’aigua”, fent servir d’exemple l’ODS 6, l’objectiu del qual és garantir la disponibilitat i una gestió sostenible de l’aigua i sanejament per a totes les persones.

Bernat Rovira va explicar el procés que havia desenvolupat per tal de reutilitzar les sorres que Aigües de Barcelona treu de les obres, consistent en portar-les a una planta de tractament d’àrids per assegurar que es pot tornar a utilitzar. Segons Rovira, els beneficis d’aquest nou procés són el foment de l’economia circular, la disminució de l’impacte ambiental, l’estalvi de recursos energètics, la reducció de la petjada de carboni i aconseguir tot això amb un manteniment dels costos de producció.

Elisabet Bergés va realitzar una dinàmica en la qual les empreses assistents van posar diferents exemples de quins mecanismes d’economia circular aplicaven, i van reflexionar sobre quins d’altres podrien implementar.

Respon.cat ha posat en marxa aquest curs de formació en Responsabilitat Social Empresarial per a les empreses membres on es tracten àrees clau d’RSE en format tallers. Aquest curs respon a la necessitat expressada per les empreses membres i s’ha dissenyat amb la voluntat que sigui un espai d'intercanvi entre empreses compromeses en l’RSE.

S’ha dissenyat un model en què la dinamització de les sessions va a càrrec d’empreses membres que tenen experiència destacada en cada matèria, de manera que es compartirà coneixement pràctic alhora que es reforça la dinàmica interna de Respon.cat.

Les properes sessions:

12 març 9. Incorporar la innovació social al model de negoci Institut Cerdà
26 març 10. Implementar una estratègia d’internacionalització responsable ESCI-UPF - Mango

Més informació en aquest enllaç.

Inscripcions

Anterior L’afectació a la clientela i a la salut pública a l’empresa saludable. Vine a compartir experiències i pràctiques concretes!
Següent [AJORNAT] Taller Empresa Saludable: L’afectació a la clientela i a la salut pública a l’empresa saludable

També et pot interessar

[Jornada] La transversalitat dels ODS en la gestió empresarial

Respon.cat i DIRSE organitzen, en col·laboració amb SUEZ,  la jornada “La transversalitat dels ODS en la gestió empresarial” Respon.cat pretén obrir vies de relació amb les diferents funcions dins de les empreses per

[Article #TSR] Economia del Bé Comú: una Responsabilitat Social avançada?

Adela Suñer Coordinació equip de difusió, formació i educació de l’Associació catalana per al foment de l’Economia del Bé Comú   Us agraïm en nom de l’associació catalana pel foment

Taller per a millorar habilitats comunicatives: el silenci pot ser el nostre aliat

Respon.cat ha organitzat una sessió destinada a millorar les habilitats de portaveus amb l’expert en comunicació Joan Francesc Cànovas, al Centre d’Atenció Primària Vallcarca Sant Gervasi La sessió ha estat en format