[Article] El poder empresarial que transforma la societat

Article_Santracreu_Respon.cat

  • Josep Santacreu, president de Respon.cat i conseller delegat de DKV Assegurances, defensa l'atracció creixent de l'RSE en entorns empresarials i de consumidors.
  • Santacreu afirma que es apropem al moment en què el client-ciutadà premiarà i penalitzarà les organitzacions anant més enllà de les exigències legals.

 

 

Les companyies espanyoles reforcen les seves polítiques de responsabilitat social després de la crisis i les integren en tot el seu negoci, convençudes que són rendibles.

Com les ones del mar, que vénen i van una i altra vegada en constant moviment fins a inundar la mirada contemplativa de l'observador, la responsabilitat social corporativa (RSC) ha viscut vaivens dins de les empreses per evolucionar d'acord transcorria el temps i arribar a impregnar tot seu negoci. Les organitzacions s'han convençut que la seva finalitat no solament és guanyar diners sinó que tenen una missió social: han de contribuir a un món millor. I s'han adonat que fer-ho és rendible.

La RSC és un concepte modern que es va originar fa 30 anys. En un primer moment, les empreses van transformar aquest imperatiu de l'Organització de Nacions Unides de contribuir al desenvolupament econòmic, ambiental i social dels llocs on operen en pura filantropia. En donacions destinades als col·lectius més desfavorits de la societat. Després va arribar l'hora del medi ambient i les corporacions van desplegar multitud d'accions en la seva defensa; van reduir les emissions, van minvar el consum d'aigua, energia ... Després va aparèixer la preocupació per la cadena de subministrament com a conseqüència de grans escàndols i van respondre amb el control dels seus proveïdors. Més tard es va imposar l'empoderament dels inversors i els clients interns i externs ... i així vam arribar a l'actualitat, en què "l'antiga maria que va començar sent la RSC per a les empreses espanyoles, aquesta assignatura que havien de omplir per obligació, es s'ha convertit en una cosa seriosa. Ara ja no només figura en una memòria sinó que es fa de veritat, és una matèria troncal ", opina Eduardo Serra, exministre del PP (1996-2000) i president de la Fundació Transforma Espanya.[llegir més]

Article de Carmen Sanchez Silva publicat al País el 29 de novembre de 2017.

 

Us podria interessar també

Bones Pràctiques de Responsabilitat Social Empresarial

Una de les finalitats de Respon.cat és contribuir a generar, compartir, i divulgar coneixement sobre la responsabilitat social de les empreses, i una les maneres de fer-ho és compartint casos

Ja hi ha 131 empreses adherides als acords voluntaris per a la reducció d’emissions a Catalunya

Les noves empreses firmants van recollir el Certificat d’empresa Adherida al Programa d’Acords Voluntaris de Reducció d’emissions de CO2. Diverses empreses membres i relacionades amb Respon.cat entre les firmants. Un total

[Vídeos] Els Premis Respon.cat apleguen un recull de bones pràctiques en RSE en les diferents àrees de gestió

En les tres edicions dels Premis Respon.cat s’han aplegat un recull de bones pràctiques en les difetens àrees de gestió de les empreses en matèria d’RSE. Aquestes bones pràctiques poden