Empreses participants RSE.Pime 2016

Amat Immobiliaris és una empresa familiar del sector immobiliari, fundada l’any 1948 per Joan Amat, i gestionada avui en dia per la segona i tercera generació, amb la missió d’assessorar i gestionar els béns patrimonials dels nostres clients, dins d’un marc d’absoluta professionalitat i honestedat, utilitzant innovació i tecnologia per donar el millor servei possible amb un alt grau de personalització.

L’activitat empresarial es desenvolupa principalment en tres àrees de negoci:

  • La gestió patrimonial (administració de Comunitats de Propietaris, gestió de lloguers i administració de Patrimonis, gestió de Grans Comptes, consultoria patrimonial)
  • L’àrea comercial (comercialització Promocions d’Obra Nova, comercialització d’immobles en venda i lloguer, Amat Luxury real Estate)
  • L’àrea de consultoria (assessorament d’Inversions, d’urbanisme, fiscal i jurídic).

Algun dels valors que defineixen Amat Immobiliaris són: l’ètica empresarial, la coherència, la transparència, la confidencialitat, la visió a llarg termini, la consistència, la qualitat, la perseverança, el coneixement, la formació, la innovació, les polítiques de conciliació i el compromís amb la societat. Creuen en la seva responsabilitat, com a empresa, de retorn a la societat i en aquest sentit participen i col·laboren activament amb diverses organitzacions del l’entorn en diferents àmbits (professional, social, cultural i esportiu). També aposten per polítiques de conciliació laboral adaptades a les necessitats del personal de l’empresa.

La raó de ser de l’Associació Alba és acompanyar les persones en la realització dels seus desitjos i il·lusions oferint recursos i serveis de qualitat, i promovent un territori inclusiu i compromès. Es tracta d’una organització de gestió ètica, solidària i participativa que treballa especialment amb el col·lectiu de persones amb discapacitat psíquica, física i mental de pobles i ciutats de les comarques de l’Urgell i la Segarra i, excepcionalment, d’altres llocs.

Associació Alba opera en dues grans àrees de treball:

  • L’àrea d’atenció a la persona on s’atenen més de 250 persones oferint escola, residències, club d’oci i tallers terapèutics, entre altres activitats.
  • L’àrea empresarial on es disposa d’un Centre Especial de Treball que dóna ocupació a persones amb discapacitat a través de diferents serveis: jardineria, bugaderia, neteja, manipulats; i projectes propis com un restaurant i servei de càtering, un obrador de galetes artesà El Rosal i un servei de lleure i projectes educatius.

Associaciò Alba  també es dirigeix  d’altres col·lectius amb risc d’exclusió mitjançant un equip multidisciplinar, oferint cursos de formació i orientant aquestes persones perquè puguin trobar un lloc de treball. Es treballa en xarxa, cooperant amb altres entitats del territori.

L’Associació de Comerciants i Veïns de Creu Coberta és un dels eixos comercials de la ciutat de Barcelona, que actua directament sobre el barri d’Hostafrancs, i té una àrea d’influència que inclou els entorns de la Plaça d’Espanya, el Parc de Joan Miró, el Poble-sec, el barri de la Font de la Guatlla, la Bordeta i Sants. A més, des de fa un temps, inclou com a associats el Centre comercial Arenas de Barcelona, essent el primer eix comercial de botigues tradicionals que s’alia a una gran superfície, i també el Poble Espanyol de Barcelona, com a centre especialitzat en l’artesania.

Nascuda a mitjans dels anys 60, l’Associació de Comerciants té com a principial interès la dinamització del barri, a través d’activitats de promoció econòmica.

A partir del segle XXI, l’entitat es renova creant una gran junta directiva amb unes àrees centralitzades (l’econòmica i la gestió diària), i unes àrees descentralitzades amb més de quaranta persones. Entre elles, impulsa nous projectes culturals, associatius, i en àmbits com la immigració, el civisme, la sostenibilitat i l’atenció a les persones amb característiques especials. Ha recollit nombrosos premis nacionals i estatals per aquests projectes, que tenen com a objectiu la millora de l’entorn des del comerç, aplicant conceptes de responsabilitat social comercial, destacant la idea de que els comerciants també són veïns del barri.

Àpats i lleure per a escoles

Campos Estela, fundada el 1968 a Sant Cugat i amb cuina central a Rubí, està especialitzada en el servei d’àpats i la proposta de lleure als menjadors escolars. Actualment gestiona l’espai del migdia a escoles del Vallès Occidental, Baix Llobregat, Barcelonès, Penedès, Anoia i Osona i posa en marxa projectes educatius que promouen els hàbits alimentaris saludables, la sensibilització mediambiental, els valors, la convivència i el lleure.

El maig de 1968 en Pepe García i la Maribel Huesca obren un  bar de dinars als voltants del Monestir de Sant Cugat. Es tracta del Compostela, un nom triat en homenatge a les arrels gallegues de la família i l’origen de l’actual Campos Estela. Amb la construcció de la Universitat Autònoma de Barcelona el restaurant és conegut en aquest àmbit i els que havien estat estudiants esdevenen mestres i demanen ajut per posar en marxa el menjador de l’escola on treballen.

Avui dia Campos Estela continua sent de caràcter familiar, amb la segona generació al capdavant. Compta amb la certificació ISO 9001-2008 i està integrada per un equip amb una àmplia experiència en nutrició, seguretat alimentària, pedagogia i  lleure educatiu. L’activitat se centra en oferir projectes personalitzats per a cada escola, cuina amb els més alts estàndards en seguretat alimentària, la confiança i qualitat d’un equip pròxim i la capacitat de treball d’una organització innovadora.

Les línies de treball en Responsabilitat Social Empresarial estan co-dissenyades amb proveïdors, clients, empleats i entitats socials amb la finalitat de desenvolupar tot el talent que es genera al voltant de l’organització en base a tres eixos: promoure un estil de vida saludable, afavorir la cohesió de la societat i fomentar el respecte pel medi ambient.

CeGe és un grup de producció i serveis de comunicació i marketing amb seu a Barcelona, i la impremta de referència en qualitat i servei a Catalunya. Amb una facturació de 13 milions d’euros i 15.000 projectes gestionats cada any, per clients i marques dels sectors de la salut, la cosmètica, la banca i les assegurances, el gran consum, la construcció o la cultura i el lleure. Disposen de més de 6.000 m2 i una plantilla de 80 persones, que treballem per convertir en realitat els projectes de producció gràfica, gestió de continguts i publicacions o comunicació corporativa y de marca.

L’objectiu de CeGe és assegurar que les creativitats i els conceptes més ambiciosos es converteixin en fets, i que ho facin a temps, sense errors, amb la màxima qualitat i puntualitat i en un procés sense ensurts, ja es tracti de producció, disseny, tecnologia o logística. Això permet que el client pugui dedicar-se al seu negoci i a les seves prioritats amb tranquil·litat i eficàcia.

CeGe disposa de les certificacions més exigents per respectar l’entorn en base a un codi intern perquè l’activitat diària de l’equip no tingui un impacte mediambiental negatiu.

Cirprotec és una empresa terrassenca fundada el 1993. Inicialment orientada a crear solucions de protecció contra sobretensions pel sector bancari, especialment sensible a aquesta problemàtica. Més tard es va consolidar el seu posicionament en el mercat industrial, i finalment es va introduir plenament al mercat domèstic.

Actualment, Cirprotec és una empresa especialitzada en el disseny, fabricació i comercialització de productes destinats a la protecció contra el llamp i les sobretensions, que lidera el mercat nacional i es un referent a nivell internacional pel grau d’innovació en productes i el seu “know-how” en l’àmbit de les proteccions, present en més de 60 països arreu del món.

Mitjançant la contínua mentalitat innovadora, Cirprotec ha aconseguit ser no només competitiva al mercat, sinó crear noves tendències de mercat no existents fins a la data, marcant una clara diferenciació en producte i solucions de mercat.

Cirprotec ha estat guardonada aquest any amb el PREMI CAMBRA 2016 a l’Impuls de la Innovació, la Recerca i el Desenvolupament.

Falset i Marçàés una cooperativa centenària fundada l’any 1912, que compta amb 720 socis. Uns socis que són agricultors i, alhora, són els propietaris de la cooperativa. És per això que se senten orgullosos de dir que són pagesos i empresaris a la vegada i que, en conseqüència, es responsabilitzem de tot el que passa des que plantem una vinya fins que posen el vi a la taula.

Fa més de cent anys que són productors de kilòmetre 0. El vi i l’oli que produeixen provenen exclusivament del raïm i les olives que conreen els socis de la cooperativa a les seves terres. Volen que el respecte a l’entorn caracteritzi la manera de fer perquè, al capdavall, la terra és el mode de vida que han escollit.

Pertanyents a les DO Montsant (vi) i DO Siurana (oli), exporten a més de 30 països i elaboren més de 750.000 ampolles a l’any dels vins Ètim i Castell de Falset, i del Vermut Falset. Els agrada parlar dels seus productes, però són plenament conscients que són els mateixos productes qui millor defineixen la cooperativa.

DENN és líder mundial entecnologia de flowforming i repulsat de metall, desenvolupa les màquines a mida i processos de fabricació complets (Turn Key Projects) per a cada aplicació específica.

La seu d’Industrias Puigjaner, SA incloent la seva Comercial, R+D, producció i SAT són a la ciutat de Polinyà, província de Barcelona. Les instal·lacions consten de dos edificis I ‘oficines amb una superfície propera als 3.500 m2. L’empresa té unes 50 persones treballadores i factura uns 9M d’€ .

L’EAP Dreta de l’Eixample S.L.P és una empresa proveïdora de Serveis d’Atenció Primària del Sistema Sanitari Públic de Catalunya. És una entitat de base associativa (EBA), és a dir una societat constituïda per professionals sanitaris que mitjançant un contracte amb el CatSalut proporcionem els serveis d´Atenció Primària sota la supervisió del Catsalut.

L’ú d’octubre de 2003, l’EAP Dreta de l’Eixample, S.L.P va començar la seva activitat gestionant l’Atenció Primària de les zones 2G i 2J. La ubicació és el CAP Roger de Flor.

Actualment l’equip està format per més de 70 professionals: metges de família, pediatries, gerontòleg, odontòlegs, infermers, treball social, higienistes dentals, auxiliars de clínica, administratius i personal de manteniment.

Des del 2011 l’EAP Dreta de l’Eixample és un dels centres docents d’UDACEBA, (Unitat Docent Multi professional dels Equips d’Atenció Primària autogestionats de Catalunya.

El 2011 van ser acreditats per la Joint Comission International certificant que compleix amb els rigorosos estàndards de qualitat que estableix l’organització. El 2014 van aconseguir la seva re acreditació. El 19 de maig de 2016 hem assolit l´acreditació del Departament de Salut.

En el Pla estratègic 2015-2017 un dels punts principals és el desenvolupament de la Responsabilitat Social dins l’empresa.

La missió de l’EAP Poble Sec S.L.P. és oferir als seus usuaris la millor atenció sanitària possible, amb el màxim respecte per a ells i els seus acompanyants, en un marc ètic i de compromís amb la societat, tenint cura de les persones que treballen a l’organització, i que tot això permeti la sostenibilitat del sistema públic de salut.

Des dels inicis de l’entitat, l´equip de professionals que hi treballem ho fan des de l’enfoc de l’auto-gestió, amb un compromís amb la qualitat i la detecció de millores per poder créixer com professionals en benefici de les persones que s’atenen, amb un model participatiu i de foment del treball en xarxa amb els agents socials del barri, amb un plantejament multidisciplinar i comunitari, atenent les necessitats de la cronicitat de la zona i les dels col·lectius migrants.

Es tracta d’un equip de professionals compromesos amb el medi ambient, les teràpies naturals, les polítiques d’igualtat de gènere, amb els l’equip humà, la prevenció de riscos dels professionals i la seguretat del pacient.

La visió és ser un centre d’atenció primària on els usuaris gaudeixin d’una assistència excel·lent amb el millor tracte humà, les persones que hi treballen es desenvolupin personal i professionalment, i sigui referència per a l’administració com a model de gestió eficient, treball en xarxa i responsabilitat social, en el marc d’una atenció que cerca l’excel·lència, acreditada en qualitat i en sinergia amb les línies estratègiques del Pla de Salut del CatSalut.

Estudia és fàcil és una acadèmia de repàs escolar, d’idiomes i de preparació d’oposicions amb un recorregut de dos anys, que compta amb tres persones fixes treballadores i tres persones externes.

L’organització de l’empresa es regeix per pla d’acció que contempla estàndards de qualitat, com l’ISO 9001, i seguretat laboral, com l’OSHAS 18001, amb els criteris mediambientals marcats per l’ISO14001 i amb una gestió de l’RSE que integra de les qüestions socials i mediambientals en les operacions i en les relacions amb els grups d’interès: clients, proveïdors, treballadors, la comunitat en què opera i així contribueix a una societat millor i a un medi ambient més net.

Així doncs, Estudiar és fàcil contribueix de forma activa i voluntària aportant millores en l’àmbit social, econòmic i ambiental de Tarragona, més enllà del que ens indica la normativa i legislació vigents.

Fundació Aspronis és una empresa social sense ànim de lucre que té com a missió contribuir a la qualitat de vidai als drets de la persona amb discapacitat intel·lectual, des del desenvolupament continu de les seves capacitats i de la seva autonomiai acompanyar-la per assolir el seu projecte de vida. Amb aquests objectius, ofereix els suports i els serveis socials o laborals que calgui a la persona i a les seves famílies.

Desenvolupa activitats empresarials d’atenció a les persones en clau de qualitat i excel·lència, transparència en la gestió i amb voluntat de contribuir a la millora social: serveis assistencials diürns –ocupacional i especialitzats-, residencials –en habitatges assistits i en residència-, atenció domiciliària, formatius, prelaborals i de lleure, i atenció precoç per a la primera infància.

Fundació Aspronis forma part del Grup Aspronis, integrat també per la Fundació Privada EL VILAR -la qual cerca i fomenta oportunitats de treball per a les persones amb discapacitat, amb atenció continuada en un entorn de treball protegit, o amb prospecció de mercat i seguiment d’adaptació al lloc de treball en empresa ordinària-, i el Club Esportiu El Vilar, per la normalització social i esportiva dels seus socis.

Generation RFID és una empresa de capital familiar que centra la seva activitat en l’àmbit del desenvolupament de productes i serveis electrònics específics per a tercers. L’empresa va ser constituïda fa més de 5 anys i, durant aquest període, ha experimentat un creixement progressiu que ha permès arribar a consolidar una plantilla de fins a 30 treballadors, tots ells amb estudis universitaris tecnològics.

Els principals sectors d’activitat amb els que treballa Generation RFID són l’automoció, l’industrial i la traçabilitat. En aquests àmbits, s’han desenvolupat projectes que inclouen tant productes Hardware com Software, comercialitzables i que possibiliten que el client final es diferenciï amb aspectes com la fiabilitat o la qualitat respecte la seva competència.

El diversos departaments de Generation RFID estan plenament compromesos amb la qualitat del treball desenvolupat a fi de poder donar la màxima confiança als seus clients. Per aquest motiu, l’empresa disposa de l’acreditació ISO9001:2008 des de l’any 2012.

L’equip de  Peixe Software SL  constitueix una micropime tecnològica dedicada a desenvolupar solucions informàtiques originals que ajudin les empreses a aconseguir els seus objectius.

Darrerament s’ha especialitzat en oferir solucions de control de presència multisectorials, senzilles, econòmiques i transparents, essent aquesta última característica la que probablement marca la diferència en el mercat.

La transparència és el pilar fonamental al voltant del qual es volen construir relacions comercials de confiança i perdurables en el temps.

Peixe Software aposta per la responsabilitat social corporativa i creu en la necessitat de generar riquesa per retornar-la a la societat, en línia amb els postulats de la anomenada “Economia del Bé Comú” .

SingularNet és el resultat de la suma d’experiències en Consultoria i en l’acompanyament a l’alta direcció i té per objecte el desenvolupament de les Organitzacions a través de les Persones.

SingularNet dissenya i executa els seus serveis en els àmbits de formació, consultoria, acompanyament o externalització, amb criteris de sostenibilitat pensant en el impacte a mig i llarg termini del model de negoci del client. Compartint amb la clientela l’oportunitat d’integrar la seva estratègia i la seva política de gestió de persones i comercial, amb les pròpies activitats d’RSC, dotant-les així d’un sentit diferencial.

La missió de l’empresa és el desenvolupament de les Organitzacions a través de les Persones, procurant la integració dels factors socials i ambientals en les seves estratègies i actuacions.

Els valors de Singular.net són per i amb les persones. L’ètica, la sostenibilitat,  la responsabilitat, el compromís.

Sweet Centre és un negoci fundat a Mataró l’any 1994. El nom va sorgir de voler vincular el valor internacional de l’empresa amb un centre on el client estigués envoltat de dolços. En el seu origen, el negoci es va centrar com a botiga de llaminadures i detalls per a casaments, comunions i batejos. Poc a poc, el projecte va anar evolucionant i des de fa 9 anys ofereix altres articles com fonts de xocolata, candy bar, crispetera i màquina de núvol.

La filosofia de l’establiment es basa en oferir un servei de qualitat i de contínua millora perquè la clientela quedi satisfeta. L’aposta és oferir productes nacionals, però també internacionals. Sweet Centre disposa de més de 4.500 referències.

La salut també es molt important, i per això s’ofereix una gran varietat d’articles aptes per a diabètics, celíacs i per a persones intolerants a la lactosa i a l’ou. Ha rebut reconeixement a les seves bones pràctiques de responsabilitat social.

Tick Translations és una empresa de traducció i interpretació professional en tots els idiomes.

Es donen solucions lingüístiques amb un equip format per una xarxa mundial de traductors, correctors i intèrprets professionals, nadius en l’idioma de destí, experts en cada sector, tots amb formació acadèmica superior i una experiència contrastada.

Tick Translations té presència a més de dotze països i són el soci lingüístic estratègic clau per a les empreses que volen obrir nous mercats amb èxit. Donen resposta a les necessitats de comunicació multilingüe que genera el mercat internacional i adapten culturalment les traduccions al context empresarial de cada país de destí.

Tick Translations® va néixer l’any 2011 i, amb només cinc anys, ha ampliat la plantilla fins a 14 persones i donen feina a més de 300 traductors i intèrprets autònoms cada any.

Gràcies a aquest creixement, l’any 2014 el BBVA ens va atorgar el premi BBVA Valor Social “Yo soy empleo”.

A Tick Translations® són un model d’empresa íntegra i amb valors en el sector de la comunicació: orientada al client, innovadora, rigorosa, responsable i solidària.

Troca per a la integració laboral és una empresa d’inserció nascuda l’any 2007 i impulsada per l’Associació Reintegraamb l’objectiu de crear nous llocs de treball per a persones en risc d’exclusió social de les comarques de Lleida.

L’activitat se centra en la neteja d’immobles amb productes ecològics, el manteniment d’espais forestals, els serveis de consergeria i la gestió d’establiments d’ hostaleria.

A partir de l’itinerari individualitzat d’inserció de les persones treballadores es pretén millorar la seva formació i qualificació de cara a la seva posterior incorporació al mercat de treball ordinari.