[Entrevista] Imma LLuva: la llei sobre publicació d’informació no financera ha fet que algunes empreses que no s’ho havien ni plantejat comencin a parlar de desenvolupament sostenible i de bon govern

Recull d'entrevistes realitzades a empreses membres de Respon.cat en el el marc de col·laboració amb Corresponsables, media partner especialitzat en RSE i empresa membre de l’Associació.
Aquestes entrevistes mostren algunes bones pràctiques en matèria de Responsabilitat Social d’empreses compromeses amb la gestió responsable com a element competitiu i amb visió de futur.
Tot el material ha estat publicat en un especial de Corresponsables on es posa el focus en l’objectiu comú d’aquestes organitzacions de contribuir a fer un món millor i promoure la consciència ciutadana i organitzacional des d’un plantejament empresarial.

IMMA LLUVA CASTANYER, directora de Responsabilitat Social de Suara Cooperativa

Com està apostant per la gestió socialment responsable la vostra organització? Ens podeu explicar breument la vostra evolució fins l'actualitat?

Des dels nostres inicis sempre hem apostat per una gestió basada en els principis de la responsabilitat social i en els nostres valors, tenint en compte els impactes que generem als diferents grups d'interès amb els quals ens relacionem. Des del nostre model de participació incorporem en la gestió la veu d'aquells grups als quals impactem i treballem conjuntament des de la corresponsabilitat, pensant en la sostenibilitat a llarg termini en tots els àmbits (social, econòmic, ambiental i de bon govern).

Més enllà de tenir en compte els impactes que generem, la responsabilitat social a Suara Cooperativa ha evolucionat per enfocar-se en dos vessants: la generació de valor als diferents públics i l'aportació de valor a la societat en general a través dels Objectius de desenvolupament Sostenible, que hem integrat en la gestió del dia a dia.

Hem anat adaptant i incorporant noves maneres de gestionar les necessitats canviants de persones sòcies, professionals, clients, proveïdors, sempre sent fidels als nostres valors. La responsabilitat social és un dels quatre valors que acompanya la nostra missió i la portem al nostre ADN.

Podeu especificar algunes bones pràctiques o iniciatives concretes que està desenvolupant i quins són els seus objectius?

Ens preocupa i ens ocupa el benestar de les persones. Alguns exemples recents els hem posat en funcionament arran de la crisi sanitària actual. Abans de la declaració de l'estat d'alarma, vam posar en marxa un portal web amb informació d'actualitat i recomanacions a la societat per acompanyar-los en uns moments d'incertesa, al costat de el telèfon Suara Respon per atendre dubtes de caràcter social. En paral·lel, vam posar en funcionament el projecte Suara a casa, un servei gratuït d'acompanyament en psicologia, coaching i fisioteràpia per a persones de dins i fora l'organització

Un cop passades les primeres setmanes de la crisi, hem reorientat el nostre focus per als propers mesos per posar més èmfasi, si és possible, en el benestar de les persones, tant dels nostres equips de professionals com de les persones ateses.

Quina és la situació actual de la gestió responsable i el govern corporatiu i els seus principals barreres i obstacles?

En els últims anys hi ha una exigència per part de la societat cap a les empreses en relació a conèixer una mica més com són aquells que ens subministren productes o serveis, com obtenen beneficis i que fan amb ells. Els consumidors són els veritables motors de canvi de gestió responsable a les empreses. Ara bé, el repte està en saber diferenciar aquelles que ho fan per obligació de les que ho fan per convicció: la llei de 2018 sobre publicació d'informació no financera ha donat peu a què algunes empreses que no s'ho havien ni plantejat ara comencin a parlar de desenvolupament sostenible i de bon govern.

Quins són els altres reptes i desafiaments de la teva organització en matèria d'RSC, sostenibilitat i ODS?

Els propers reptes per a Suara tindran molt present que el nostre major actiu segueixen sent les persones. En un entorn de crisi necessitarem estar molt pendents de les noves necessitats que afectin tant als nostres equips com les persones que atenem. Com tenim cura de la seva salut? En una societat en crisi on cada vegada més la tendència és l’increment de les desigualtats socials, com seguim treballant, des de Suara, per oferir una igualtat d'oportunitats i a disminuir la desigualtat?

Quina importància té per a vosaltres formar part de Respon.cat?

Respon.cat és un espai de generació de valor compartit i de generació de coneixement en temes de sostenibilitat. Ens permet compartir amb altres empreses bones pràctiques i espais de reflexió per avançar en matèria de responsabilitat social corporativa.

Anterior [Entrevista] Toni Iruela: anem avançant en el govern democràtic amb la dificultat de l'equilibri de la participació, implicació i responsabilitat dels membres de l'equip amb la necessitat de poder garantir alhora agilitat
Següent [Entrevista] Clara Rabat: desenvolupem diferents iniciatives amb l'objectiu de millorar la qualitat de vida de les persones amb pèrdua auditiva i sense recursos econòmics

També et pot interessar

[JORNADA] VI jornada d’RSE: Territori socialment responsable i transparent, organitzada pel Col·legi de Censors i Respon.cat

El Col·legi de Censors Jurats de Comptes i Respon.cat organitzen la VI jornada d’RSE, que enguany anirà sobre Territori socialment responsable i transparent Cal generar un compromís amb la transparència

Innovació, cooperació i internacionalització: inductors claus del desenvolupament econòmic responsable

Les organitzacions participatives solen impregnar d’esperit participatiu els seus grups d’interès, segons David Cos La innovació i la internacionalització, els dos reptes centrals per a fer un país competitiu, han

Suara coop, atenció domiciliària

Els serveis d’atenció domiciliària de Suara Cooperativa ofereixen ajuda i acompanyament personalitzat a persones en situació de dependència, perquè puguin seguir vivint a casa amb total autonomia i seguretat: aixecar-se