[Entrevista] Toni Iruela: anem avançant en el govern democràtic amb la dificultat de l’equilibri de la participació, implicació i responsabilitat dels membres de l’equip amb la necessitat de poder garantir alhora agilitat

[Entrevista] Toni Iruela: anem avançant en el govern democràtic amb la dificultat de l’equilibri de la participació, implicació i responsabilitat dels membres de l’equip amb la necessitat de poder garantir alhora agilitat

Recull d'entrevistes realitzades a empreses membres de Respon.cat en el el marc de col·laboració amb Corresponsables, media partner especialitzat en RSE i empresa membre de l’Associació.
Aquestes entrevistes mostren algunes bones pràctiques en matèria de Responsabilitat Social d’empreses compromeses amb la gestió responsable com a element competitiu i amb visió de futur.
Tot el material ha estat publicat en un especial de Corresponsables on es posa el focus en l’objectiu comú d’aquestes organitzacions de contribuir a fer un món millor i promoure la consciència ciutadana i organitzacional des d’un plantejament empresarial.

TONI IRUELA LOPEZ, responsable RSC d'EBA VALLCARCA SLP

Com està apostant per la gestió socialment responsable la vostra organització? Ens podeu explicar breument la seva evolució fins a l’actualitat?

  • Formem part de Pacte Mundial des del 2011.
  • Formem part de Respon.cat des del 2015 i vam participar en el grup d'empresa saludable.
  • Formem part del Consell Tècnic Assessor d'RSE de la UCH des de 2017.
  • El 2018 vam crear el grup de treball en RSE d'ACEBA.
  • El 2019 la nostra comissió es va ampliar per comptar amb membres de tots els estaments de l'equip.
  • Fem un pla anual des 2018, es presenta a tot l'equip i en acabar l'exercici es presenten els resultats i el seu grau de compliment. El pla inclou una priorització anual dels grups d'interès i de la línies d'acció.
  • El diàleg amb els nostres grups d'interès prioritaris: a) EQUIP per classificació interna en comissions, amb sessions de treball i presa de decisions conjunta; b) COMUNITAT, participació en taules comunitàries i grups de treball de salut comunitària en el nostre territori; i c) PACIENTS, d'una banda amb els canals clàssics (queixes/reclamacions, enquestes CatSalut) i sessions de diàleg com la feta el 2018.

Podeu especificar algunes bones pràctiques o iniciatives concretes que estigueu desenvolupant i quins són els seus objectius?

- Promoció de l'exercici físic entre l'equip mitjançant classes de pilates i marxa nòrdica (emmarcats en el programa d'Empresa Saludable).
- Formació d'un comissió amb tots els estaments per fer propostes de el nou model d'atenció primària (post-covid)

Quina és la situació actual de la gestió responsable i el govern corporatiu i les seves principals barreres i obstacles?

La nostra empresa és una empresa de professionals que va avançant en el seu govern democràtic amb la dificultat de l'equilibri de la participació, implicació i responsabilitat dels membres de l'equip amb la necessitat de poder garantir ser àgil en la presa de decisions.

Quins són els altres reptes i desafiaments de la vostra organització en matèria d’RSE, sostenibilitat i ODS?

Pel que fa a l'ODS3 (salut), la seva promoció entre pacients i professionals, seguir avançat en la participació dels pacients no només amb decisions compartides en les consultes sinó amb la co-creació dels serveis sanitaris.
En l'ODS5 (igualtat de gènere) tenim plantejat un nou pla d'igualtat aquest any.
En l'ODS17 (aliances) destaquem les generades a l'entorn d'Empresa Saludable de Respon.cat i amb la resta de membres d'ACEBA.

Quina importància té per a vosaltres formar part de Respon.cat?

Respon.cat ens ha ajudat a conèixer empreses d'altres àmbits a el nostre i és una excel·lent plataforma per donar a conèixer l'RSE a Catalunya. A més, curiosament ha permès cohesionar totes les EBAS i ha estat fonamental per a la constitució del grup de treball de RSC de ACEBA.

Us podria interessar també

BBVA i la Generalitat acorden un projecte social amb la cessió de 1.800 habitatges per a famílies vulnerables a Catalunya

BBVA, empresa membre de Respon.cat, cedeix 1.800 habitatges a Catalunya per a persones en situació de vulnerabilitat social. Des de l’inici de la crisis el BBVA està implementant mesures per

El diàleg social, la igualtat de gènere i la negociació

PIMEC, membre del Consell social de Respon.cat,  i la resta d’agents socials de Catalunya tenen el plaer de convidar-vos a aquesta jornada on es parlarà sobre el paper de la

La responsabilitat fiscal, el repte que Joan Iglesias proposa als directius de Respon.cat

Tal com vam anunciar, ahir va tenir lloc el primer Fòrum directiu de Respon.cat, adreçat al nivell directiu de les empreses membres de la iniciativa, per tal de reflexionar sobre aspectes rellevants de