[Entrevista] Xavi Bria: l’important són les expectatives i que l’equip de professionals conegui el significat del compromís social

Recull d'entrevistes realitzades a empreses membres de Respon.cat en el el marc de col·laboració amb Corresponsables, media partner especialitzat en RSE i empresa membre de l’Associació.
Aquestes entrevistes mostren algunes bones pràctiques en matèria de Responsabilitat Social d’empreses compromeses amb la gestió responsable com a element competitiu i amb visió de futur.
Tot el material ha estat publicat en un especial de Corresponsables on es posa el focus en l’objectiu comú d’aquestes organitzacions de contribuir a fer un món millor i promoure la consciència ciutadana i organitzacional des d’un plantejament empresarial.

XAVI BRIA FERRÉ, metge de família i encarregat de la Responsabilitat Social de Muralles Salut SLP 

Com està apostant per la gestió socialment responsable la vostra organització? Ens podeu explicar breument l'evolució fins l'actualitat?

L'aposta és ferma, ja que ha passat a formar part del nostre Pla Estratègic empresarial. Vam començar fa 2 anys amb la nostra participació en el programa RSE.Pime i des de llavors hem avançat força. La constitució d'un grup de treball específic per a l’RSC amb professionals de diferents categories ens ha permès identificar i prioritzar les expectatives dels professionals de centre i ara estem en la fase d'implementació amb el suport de la Direcció.

Podeu especificar algunes bones pràctiques o iniciatives concretes que esteu desenvolupant i quins són els seus objectius?

Els objectius sempre han estat els mateixos des del principi: crear cultura de Responsabilitat Social, i caminar cap a la consecució dels objectius de Desenvolupament Sostenible per al 2030, sent una empresa socialment responsable i compromesa. En aquest sentit, ara estem implementant accions del principal grup d'interès, que són els professionals. Alguns exemples són: en el vector econòmic la priorització de proveïdors de proximitat, i en el vector sociolaboral la insonorització de la centraleta telefònica, o un nou sistema de calefacció/refrigeració de centre.

Quina és la situació actual de la gestió responsable i el govern corporatiu i els seus principals barreres i obstacles?

A nivell de la nostra organització, l'equip directiu està cada vegada més conscienciat amb la Responsabilitat Social. La principal barrera està sent la de posar-nos tots d' acord amb l'idioma que parlem al referir-nos a Responsabilitat Social. De vegades els vectors ens confonen a l'hora d'encasellar les diferents expectatives, però ens hem adonat que l'important són les expectatives, i que l'equip de professionals conegui el significat del compromís social. Lògicament el pressupost econòmic també pot limitar la implementació d'alguna acció, però són les menys.

Quins són els altres reptes i desafiaments de la vostra organització en matèria d'RSC, sostenibilitat i ODS?

Els nostres reptes actuals són implementar les expectatives prioritzades dels professionals i dels clients de centre, abans de desembre del 2022. En termes d'objectius de Desenvolupament Sostenible, estem treballant molt orientats en els objectius 3 (Salut i Benestar), 12 (Producció i consum responsable), i 7 (energia neta i assequible).

Quina importància té per a vosaltres formar part de Respon.cat?

Per a nosaltres és important per diverses raons. D'una banda ens serveix per tenir un fòrum d'empreses amb les quals intercanviar experiències i seguir avançant en els nostres objectius. D'altra banda, els consultors i referents de Respon. cat sempre s'han mostrat molt accessibles i col·laboradors quan els hem necessitat. Pensem que la Responsabilitat Social representa un gir en l'enfocament gestor de moltes organitzacions i sempre és bo tenir el suport d'experts, i formar part de fòrums de debat.

Us podria interessar també

Es presenta avui la 10a edició de l’Anuari Corresponsables a Barcelona

El president de Respon.cat intervé en la inauguració de l’esdeveniment Diferents empreses sòcies de Respon.cat faran les seves aportacions: Agbar, GasNatural, BBVA i DKV El CaixaForum de Barcelona acollirà aquest

Millorem habilitats comunicatives amb empreses membres de Respon.cat

Respon.cat ha organitzat una sessió destinada a millorar les habilitats de portaveus amb l’expert en comunicació Joan Francesc Cànovas, a l’espai de Lavola. La sessió ha estat en format taller pràctic i ha

[Vídeo] Acte de lliurament de Premis Respon.cat

  Vídeo-notícia de l’Acte de lliurament de la primera edició de Premis Respon.cat, celebrat el 14 de desembre de 2015. Altres entrades relacionades: Premis Respon.cat: Empreses que tenen una trajectòria