[Entrevista] Montse Martí: Cuidar l’equip amb bones pràctiques d’empresa saludable és un dels pilars de la nostra RSE, que enllaça amb la filosofia Smart Aging

[Entrevista] Montse Martí: Cuidar l’equip amb bones pràctiques d’empresa saludable és un dels pilars de la nostra RSE, que enllaça amb la filosofia Smart Aging

Recull d'entrevistes realitzades a empreses membres de Respon.cat en el el marc de col·laboració amb Corresponsables, media partner especialitzat en RSE i empresa membre de l’Associació.
Aquestes entrevistes mostren algunes bones pràctiques en matèria de Responsabilitat Social d’empreses compromeses amb la gestió responsable com a element competitiu i amb visió de futur.
Tot el material ha estat publicat en un especial de Corresponsables on es posa el focus en l’objectiu comú d’aquestes organitzacions de contribuir a fer un món millor i promoure la consciència ciutadana i organitzacional des d’un plantejament empresarial.

MONTSE MARTÍ, CEO de MARTIDERM, SL

Com està apostant per la gestió socialment responsable la vostra organització? Ens podeu explicar breument la seva evolució fins a l’actualitat?

L'estratègia de RSE de MartiDerm recull els valors d'una empresa familiar de segona generació. Conscients que el principal actiu de l'empresa és el seu equip humà, un valor rellevant és l'esperit d'equip. Cuidar l'equip amb bones pràctiques d'empresa saludable és un dels pilars de la nostra RSE, que enllaça amb la filosofia Smart Aging, molt característica nostra.

El segon pilar és la sostenibilitat. Hi ha una forta consciència i hem evolucionat arribant a ser empresa "zero emissions" aquest any; també hem realitzat l'anàlisi de cicle de vida del nostre principal producte, amb una aposta ferma per l'ecodisseny.

El tercer pilar, però que va ser l'origen de tot, és l'obra social. L'obra social va començar amb la contractació de persones amb alguna discapacitat, projecte pioner premiat en 3 ocasions, i ha evolucionat amb accions en 3 àmbits (nacional donant suport a persones grans juntament amb Creu Roja des de fa 8 anys; internacional amb un projecte de salut dermatològica a Malawi; i local, amb diferents accions per a l'equip de la seu).

Podeu especificar algunes bones pràctiques o iniciatives concretes que estigueu desenvolupant i quins són els seus objectius?

1) A l'equip SmartAging representants dels diferents departaments es reuneixen cada mes per cuidar les activitats d'smart aging en els àmbits d'esport, alimentació, cura de la pell, solidàries... l'equip es renova anualment, i aconsegueix implicar el personal en les activitats. El nostre últim lema, amb motiu de la crisi actual: #juntosmasfuertes.
2) Projecte de salut dermatològica a Malawi. Fa 2 anys vam respondre a una crida per enviar medicació per a la sarna a Malawi. La nostra resposta va ser formar metges i portar els materials per fabricar in situ i a mida la medicació necessària; en una segona fase, hem contactat amb centres de salut on reben i dispensen la medicació ja produïda localment; tenim al seu torn cinc joves amb beca en estudis sanitaris.
3) El nostre producte solidari. La crema de mans és el nostre producte solidari des de fa més de 10 anys. Tenir un producte solidari els beneficis del qual es destinen al 100% a projectes socials, i suposa un compromís ferm i a llarg termini amb la inversió social. Acabem d'ampliar la família de productes solidaris amb el gel hidroalcohòlic aquest mes de juny, destinat també a ajudar a la gent gran.

Quina és la situació actual de la gestió responsable i el govern corporatiu i les seves principals barreres i obstacles?

S'aposta decididament per l'RSE per coherència entre els valors i les demandes de l'entorn, per creure que hem de contribuir amb el nostre negoci a un món més solidari, just i sostenible, i que si els valors van de dins a fora el millor que podem fer és cuidar al nostre equip, perquè la nostra manera de fer i la nostra cultura organitzativa siguin consistents i ens representin a tothom.

Al ser empresa familiar, tot i que treballem a nivell de grup d'empreses o grup d'empreses, el govern corporatiu manté un equilibri entre globalitat i proximitat que fa que els avenços en RSE siguin ràpids i transversals.

Una eina que ajudarà molt, tant a integrar la RSE com al fet que sigui més coherent i transparent, és la nova llei de reporting en informació no financera (INF); les memòries de sostenibilitat fetes amb la metodologia adequada poden mostrar molt bé el nostre acompliment.

Quins són els altres reptes i desafiaments de la vostra organització en matèria d’RSE, sostenibilitat i ODS?

Els nostres principals reptes s'orienten actualment cap a la sostenibilitat i la solidaritat, demandes socials que s'han intensificat amb motiu de la situació actual.
En sostenibilitat nostre repte està centrat en disminuir l'impacte ambiental dels nostres productes; així com hem aconseguit ser empresa "zero emissions" el 2020, volem fer un pas més per aconseguir envasos més sostenibles.
En solidaritat acabem de llançar un nou producte solidari; ens preocupa l'evolució de la pobresa que porta a destinar més recursos a l'assistencialisme que a la promoció de les persones. En aquest sentit l'RSE de l'empresa complementa i reforça, però mai substitueix, a unes adequades polítiques socials.

Quina importància té per a vosaltres formar part de Respon.cat?

Respon.cat és el nostre referent més proper en RSE. Valorem la seva oferta de formació, que hem aprofitat, així com els fòrums d'intercanvi com són entre d'altres els premis de bones pràctiques, excel·lent ocasió per conèixer els casos pràctics debatent amb qui els ha impulsat. Valorem el seu profund coneixement i experiència en RSE, que els fa ser una veu molt fiable. D'altra banda el foment de la millora contínua, creant grups de treball i proposant temes d'interès per als socis, ens ha permès formar part al costat d'altres 9 empreses del grup d'Empresa Saludable. Confiem que seguirà proposant reptes de millora, per exemple en el camp del reporting d'RSE i memòries d'informació no financeres.

Le podría interesar también

Vols saber més sobre la implementació de la Reforma Horària en empreses? Dimecres pots dialogar amb Fundació Joia

Potser t’agradaria saber més sobre bones pràctiques en Reforma Horària? Aquest proper dimecres 18 de 15 a 17.30h a ESCI-UPF (C. Pujades 1, Bcn), tens una bona oportunitat: es fa una

[AJORNAMENT] La Jornada de transferència de bones pràctiques de guanyadores dels Premis Respon.cat 2017 ha estat ajornada

La Jornada de transferència de bones pràctiques de les empreses guanyadores dels Premis Respon.cat 2017 ha estat ajornada. NOVA DATA: 20 de febrer a les 9h a ESCI-UPF. Per inscriure-us

[Entrevista] Anna Fornt: aquesta situació ens ha ajudat a identificar valor compartit entre les empreses del grup i a generar oportunitats creuades

Recull d’entrevistes realitzades a empreses membres de Respon.cat en el el marc de col·laboració amb Corresponsables, media partner especialitzat en RSE i empresa membre de l’Associació. Aquestes entrevistes mostren algunes