Respon.cat crea el Consell social com a òrgan de participació d’agents diversos

Consell_social_Respon.catL'Assemblea general de Respon.cat, integrada per 51 empreses membres, va aprovar ahir la creació del Consell social, la creació del qual ja es va fer pública des de l'assemblea constituent.

Els Estatuts de Respon.cat preveuen a l'articles 11 la creació d'un Consell social, el qual tindrà caràcter consultiu, integrat per organitzacions representatives de la societat, amb especial atenció als sectors d'interès per a la Responsabilitat Social, incloent-hi també representació del sector públic i empresarial. També s'hi podran integrar persones en virtut de la seva experiència sectorial.

Amb aquest motiu, la Junta directiva va formular a l'Assemblea general una proposta d'integrants del Consell social, amb una composició inicialment reduïda, per facilitar que amb posterioritat es pugui anar ampliant fruit de l'augment de relacions que l'associació vagi generant.

El Consell social té com a objectiu enriquir la qualitat de les accions portades a terme des de Respon.cat i dotar-les de major legitimitat, alhora que captar i compartir les percepcions, accions i visions per part d'una selecció àmplia de grups d'interès i transmetre-les a les empreses membres i a l'empresariat en general per a orientar les seves polítiques corporatives de responsabilitat social. A més, l'existència del Consell social també pot potenciar la creació de sinergies, com ara fer d'altaveu de les propostes respectives, afavorir les col·laboracions mútues o les accions conjuntes entre diferents organismes.

Les organitzacions a qui es proposarà que formin part d'aquest òrgan de participació són, per ordre alfabètic:

  • ACRA - Associació Catalana de Recursos Assistencials
  • ADEPG - Associació d'Empresaris de l'Alt Penedès, el Baix Penedès i el Garraf
  • AEDIPE
  • AIJEC - Joves Empresaris Catalunya
  • Cecot
  • Col·legi Censors Jurats de Comptes
  • Col·legi d'Ambientòlegs
  • Confederació de Cooperatives de Catalunya
  • Consell de Cambres de Comerç de Catalunya
  • Departament d'Empresa i Ocupació de la Generalitat de Catalunya
  • DiRSE
  • Federació del Voluntariat Social de Catalunya
  • Femcat
  • Foment del Treball
  • Forética
  • Fundació Empresa i Clima
  • Fundació Factor Humà
  • PIMEC
  • Taula d'Entitats del Tercer Sector
  • Xarxa espanyola del Pacte Mundial

Característiques del Consell social 

Finalitat. El Consell social de Respon.cat pretén ser un espai de relació, participació i diàleg, amb els grups d'interès que per raó de representativitat o d'interès de la seva veu es convidin a formar-ne part. Aquest diàleg ha de servir per millorar la qualitat de les actuacions i per a millorar la governança de l'organisme, així com per a impulsar iniciatives d'ampli abast.

Periodicitat. Es preveu que el Consell social es reuneixi almenys un cop l'any, o bé quan, a proposta de la Junta directiva, es pugui considerar necessari.

Membres. Seran membres del Consell social aquells organismes que, amb caràcter de permanència, Respon.cat hi convidi i acceptin formar-ne part. La relació de membres permanents es farà pública al web. A banda, seguint criteris d'eficàcia, també es podrà convidar puntualment segons la sessió aquells altres organismes o persones que es consideri.

Participants. A banda dels grups d'interès convocats, també podran participar a les sessions del Consell social aquelles empreses membres de Respon.cat que així ho demanin a la presidència.

Contingut. La Junta directiva definirà el contingut de cada sessió, incorporant els criteris que pugui determinar l'Assemblea i escoltant els temes que els propis membres puguin proposar. El contingut de debat de les sessions anuals tindrà dos àmbits.

  • Per una banda, una presentació de les accions fetes i previstes de Respon.cat, a mode de rendició de comptes i diàleg sobre com articular les finalitats i enriquir-les amb les visions externes.
  • Per altra banda, es fomentarà un diàleg més ampli sobre el desenvolupament de l'RSE a Catalunya sota la percepció dels diferents grups d'interès.
  • Quan es consideri convenient es podran fer sessions amb caràcter monotemàtic, i si és el cas, es podran desenvolupar amb un ponent que desenvolupi i orienti el marc del debat.

About author

Le podría interesar también

Sin categorizar

1 d’octubre: Dia internacional de la gent gran

Amb motiu del Dia Internacional de la gent gran que se celebra l’1 d’octubre Respon.cat ha preparat un monogràfic amb experiències d’empreses preocupades per l’envelliment i els reptes i implicacions que se’n

Últimas noticias

[Vídeo] Anudal Industrial ha respost a la crisi amb corresponsabilitat, transparència i rigor amb tots els grups d’interès

Amb la voluntat de mostrar com responen les empreses compromeses davant la crisi del coronavirus, Respon.cat ha elaborat un recull de vídeos amb propostes, bones pràctiques, crides o altres iniciatives

Sin categorizar

Bona pràctica: enquesta a pimes “antigues participants” en programes d’RSE

Sovint l’avaluació dels programes es limita als resultats immediats sense atendre l’impacte en el llarg termini. Fer un esforç per analitzar aquest impacte hauria de ser una bona pràctica rellevant,