Gabilondo, Belil i Campo Vidal han dialogat sobre l’ètica directiva

Jornada de Diàleg sobre "L'ètica aplicada a la funció directiva", amb Ángel Gabilondo, Francisco Belil, Manuel Campo Vidal

Jornada de Diàleg sobre "L'ètica aplicada a la funció directiva", amb Ángel Gabilondo, Francisco Belil, Manuel Campo Vidal

Ha tingut lloc una interessant jornada de Diàleg sobre "L'ètica aplicada a la funció directiva", amb la participació del filòsof Ángel Gabilondo, catedràtic de Metafísica de la Universitat Autònoma de Madrid, l'empresari Francisco Belil, vicepresident de la Fundació CEDE i exdirectiu de Siemens, i el periodista Manuel Campo Vidal com a moderador.

L'acte ha tingut lloc aquest matí de 9 a 11h i ha estat el segon d'un cicle de tres, organitzats per la Fundació Factor Humà i l'Obra Social de la Caixa al Palau Macaya de Barcelona.

Respon.cat hi ha estat present, en el marc de la política de col·laboració entre organismes que disposem d'objectius amb una gran afinitat i complementarietat. I hem aprofitat per piular algunes de les idees que s'hi han exposat:

  • Gabilondo: l'ètica és la creació d'espais de justícia i llibertat. No s'ha confondre amb la moral. Si una empresa ho tingués en compte...
  • Diàleg sobre Ètica aplicada a les empreses @FundFactorHuma #palaumacaya amb CampoVidal, FranciscoBelil i Gabilondo
  • Fr.Belil: cal sensibilitat especial per detectar situacions que poden ser complicades dins l'empresa gran @FundFactorHumà
  • Ángel Gabilondo: decidir fer el bé o el mal és una decisió de vida, una elecció de cada dia, en cada decisió, cada moment @FundFactorHuma
  • Gabilodo: un mal directiu s'aïlla, oculta informació, separa... és un estil, una decisió. Tots tenim la capacitat del mal @FundFactorHumà
  • Gabilondo: està bé q les empreses manifestin tenir valors. El problema ve per l'escala de valors, quin preval en conflicte @FundFactorHuma
  • Belil: a Llatam afrontà propostes deshonestes tant de rebre diners com de pagar-ne. Ser recte, no acceptar és un missatge @FundFactorHuma
  • Fr.Belil: directius no sols han de ser ètics sinó vetllar per què passa a l'org per sota seu. Cal fomentar la #transparència @FundFactorHuma
  • Fr. Belil: cal desconfiar de tot allò q no es pugui explicar. Gabilondo: allò que no es pugui portar ni a la junta de govern no es pot fer.
  • Fr. Belil: crear un espai ètic costarà anys, però quan has implantat una inèrcia positiva costa molt de frenar-la @FundFactorHuma
  • Ángel Gabilondo: l'ètica ha de ser sostenible. Per això cal un directiu gran, pq la pressió va per resultats immediatistes @FundFactorHuma
  • CampoVidal ha vist contractes on es demanava cridar exaltadament en programes TV. Ara ja ho han tret, no cal, ja entès @FundFactorHuma
  • CampoVidal: als mèdia es demanen resultats no a un any o trimestre, sinó al dia! No s'accepta bé un share per sota un dia @FundFactorHuma
  • Campo Vidal: en els comandaments intermitjos es crea un tap per gent que viuen del trànsit d'info dels altres amunt i avall @FundFactorHuma
  • Campo Vidal: la direcció pot tenir criteris ètics però l'org es pot veure perjudicada per bosses en posicions intermitges @FundFactorHuma
  • Fr.Belil: cal saber detectar on hi ha bosses de funcionament no ètic. És una funció directiva! Àrees estadísticament de risc @FundFactorHuma
  • Fr.Belil: canviava el responsable de compres cada dos anys. Podien ser persones excel·lents però cal acció profilàctica @FundFactorHuma
  • Á.Gabilondo: interessa una dimensió pragmàtica de l'ètica. I aplicada de manera fonamental, no col·lateralment @FundFactorHuma
  • Ángel Gabilondo: Per a ser ètic cal ser molt bon líder @FundFactorHuma

Us podria interessar també

Participació de Respon.cat al Marketplace i al Congrés Iberoamericà de Voluntariat Corporatiu

Aquest dilluns 20 i dimarts 21 d’octubre Respon.cat ha participat amb gran implicació en dos esdeveniments importants sobre Voluntariat d’Empresa. Aportem els enllaços a les entrades que hem publicat explicant

7 d’abril, dia Mundial de la Salut: bones pràctiques sobre empresa saludable

Amb motiu del Dia Mundial de la Salut, Respon.cat ha elaborat un monogràfic amb bones pràctiques d’organitzacions compromeses en l’àmbit de l’empresa saludable.  L’agenda local definida pel Projecte Focus amb el Focus “Desenvolupament

Presentació d’un manual d’auditoria social. Càtedra Mango

  L’objectiu de redactar el manual d’auditoria social és el de disposar d’un procediment que reculli les diferents fases del procés en les instal·lacions dels proveïdors d’una organització. En aquest