La complicitat amb els proveïdors és un element clau per assegurar la cadena de valor

La complicitat amb els proveïdors és un element clau per assegurar la cadena de valor

  • El passat 30 de gener es va realitzar la sisena sessió del curs de Responsabilitat Social per a empreses membres de Respon.cat. La sessió va comptar amb Felisa Palacios de Tarannà, viatges amb sentit i amb Fernanno Berdie de Calidad Pascual, empreses membres de Respon.cat.
  • La sessió es va centrar en com es gestionar la cadena de proveïment des d'una perspectiva d'RSE.

El curs d'RSE es planteja com un espai per compartir coneixement teòrics i pràctics amb experiències reals d'empreses o entitats. En aquesta sessió en particular, Felisa Palacios va explicar les accions que s'estan desenvolupant des de Tarannà per tal que la seva activitat generi el mínim impacte negatiu en les comunitats de destí, i per això necessiten la complicitat amb els seus proveïdors, per als quals han elaborat un codi de funcionament alineat amb els ODS.

Palacios subratlla la dificultat en generar canvis en l'àmbit de la mobilitat, afirmant que es treballa de manera intensa la comunicació interna per tal que l'equip tingui aquesta visió i anar incorporant hàbits responsables en les rutines de les persones viatgeres.

Des de Calidad Pascual, Fernan Berdie explica que es demana el compromís amb les proveïdors tenint en compte la qualitat del servei, el benestar de l'animal, la proposta ambiental i la respnsabilitat amb les persones treballadores.

Lluís Font d'Auara, de qui Calidad Pascual fa la distribució, ha presentat el seu projecte d'emprenedoria que vol fer arribar aigua neta a 200 persones de llocs apartats. Fan una aposta clara per la sostenibilitat ambiental, amb el 100% d'ampolles de plàstic utilitzades provinets de material reciclat i les d'alumini en un 70%. Tenen projectes de pous d'aigües en Àfrica, Àsia i Llatinoamèrica.

Respon.cat ha posat en marxa aquest curs de formació en Responsabilitat Social Empresarial per a les empreses membres on es tracten àrees clau d’RSE en format tallers.

Aquest curs respon a la necessitat expressada per les empreses membres i s’ha dissenyat amb la voluntat que sigui un espai d'intercanvi entre empreses compromeses en l’RSE.

S’ha dissenyat un model en què la dinamització de les sessions va a càrrec d’empreses membres que tenen experiència destacada en cada matèria, de manera que es compartirà coneixement pràctic alhora que es reforça la dinàmica interna de Respon.cat.

Les properes sessions:

13 febrer 7. Posar en valor l’RSE: comunicació i rendició de comptes Corresponsables - CreaRSA
27 febrer 8. Avançar en el paradigma de l’economia circular Lavola - Agbar
12 març 9. Incorporar la innovació social al model de negoci Institut Cerdà
26 març 10. Implementar una estratègia d’internacionalització responsable ESCI-UPF - Mango

Més informació en aquest enllaç.

Inscripcions

Us podria interessar també

Bona pràctica: enquesta a pimes “antigues participants” en programes d’RSE

Sovint l’avaluació dels programes es limita als resultats immediats sense atendre l’impacte en el llarg termini. Fer un esforç per analitzar aquest impacte hauria de ser una bona pràctica rellevant,

Vine al networking i a les micro conferències amb empreses membres de Respon.cat al BizBarcelona!

Una vegada més Respon.cat estarà present en el BizBarcelona mostrant que la Responsabilitat Social és un element estratègic de la manera catalana de fer empresa. Us animem a participar en

Premis Respon.cat 2016: Sis empreses catalanes i un territori exhibeixen el seu compromís amb la societat

Grupo Menarini i Tarannà guanyen els Premis Respon.cat 2016 a la trajectòria del compromís en RSE Esteve, Celler Credo, bonÀrea i Fundació Joia són reconeguts per les seves bones pràctiques