Aquest curs té com a objectiu donar a conèixer amb profunditat i oferir les competències i coneixements necessaris perquè es puguin desenvolupar i aplicar polítiques d'RSC en diferents tipus d'organitzacions.
Durant els últims anys, la responsabilitat social s'ha convertit en un dels components estratègics més importants de la gestió empresarial per extensió a qualsevol organització. Els aspectes de bon govern, socials i laborals, de respecte dels drets humans i mediambientals s'han situat, per a la seva rellevància, en l'eix dels debats tant interns com externs en diferents organitzacions i entorns per posar èmfasi en l'aplicació de procediments i instruccions en casos de debat internacional (gestió de crisis financeres, canvi climàtic, millora de cadenes de producció i distribució internacionals), impacte econòmic i social.
Aquest curs té com a objectiu donar a conèixer amb profunditat tots aquests aspectes i oferir als professionals les competències i coneixements necessaris per desenvolupar i aplicar polítiques de RSC en diferents tipus d'organitzacions. Tot això, dins d'un marc de referència legislatiu i professional tant d'àmbit nacional com internacional.
Es tracta d’un curs de Postgrau de 15 ECTS, co-dirigit per Xavier Carbonell, Susana Domingo i Ester Oliveras, i la primera edició s’iniciarà el febrer de 2019 i s’impartirà els dijous i divendres a la tarda, fins el juny de 2019.
A Grup Efebé creem i redefinim espais professionals perquè esdevinguin saludables, ergonòmics, sostenibles i eficients. Transformem espais d’escoles, oficines i centres esportius, també de residències per gent gran i centres
Text de la presentació de l’Excel·lentíssim Sr. Miquel Valls, president del Consell de Cambres de Comerç de Catalunya, a la publicació Bones Pràctiques de Responsabilitat Social RSE.Pime 2015 L’any 2008 es
El passat 13 de febrer es va realitzar la setena sessió del curs de Responsabilitat Social per a empreses membres de Respon.cat. La sessió va comptar amb Marcos González de Corresponsables, i Chus López de Crearsa,
Iniciativa empresarial per al desenvolupament de la responsabilitat social a Catalunya
Cercador
Propers esdeveniments
EMPRESES MEMBRES
“Compromís compartit per a la transformació social”
“Malgrat tot, estem al bon camí i queda molt per recórrer. Avancem!”
“És la manera d'entendre el paper de l'empresa dins la societat, que determina els seus objectius, accions i estratègia”
“L’RSE no es limita a l’acció, també és un marc des d’on repensar la societat”
“Ha sido una jornada muy enriquecedora, de diálogo y cambio de impresiones, la esencia de la RSC”
“Educació, sensibilització i compromís ètic de les empreses”
“La responsabilitat empresarial comença per la responsabilitat i el compromís personal amb la societat i les persones que ens envolten”
“Una part de l'ADN de l’empresa i un compromís amb la societat”
“El paper de l’empresa és el desenvolupament harmoniós de la societat. L’empresa ha de decidir anar més enllà del benefici econòmic i comprometre’s amb les tres potes del desenvolupament sostenible”
“La empresa pasa a ser una entidad activa y colaborativa con la sociedad y el medio ambiente. Un tejido empresarial sostenible genera una producción similar y un consumidor consciente, dando prioridad a éstas a la hora de comprar”
"Una part del pensament trascendent en la gestió empresarial"
“Cal treballar per incrementar el nivell ètic de la classe empresarial. RSC, eina que condueix a tot un canvi organitzacional en benefici de persones i medi ambient”
“Formar, investigar i transferir coneixement per transformar les persones, les organitzacions i la societat cap a la responsabilitat social i la sostenibilitat”
“Responsabilitat Social permanent, 365 dies l’any”
“L'RSC és el nostre ADN”
“El benefici social ha d’estar en l’ADN de qualsevol empresa que es consideri saludable”
“Que el progrés econòmic vagi acompanyat de progrés social i equilibri territorial”
“Tothom som corresponsables del que passa al nostre entorn i al món en general, hem de comunicar el que fem per donar exemple”
“Educació, sensibilització i compromís ètic de les empreses”
“Ara més que mai RESPON per una Responsabilitat Social oberta a tothom”
“La nostra organització ha de ser una part harmoniosa d'un sistema més ampli: un món que podem contribuir a fer millor a través de les persones i el medi ambient”
“Fer bé la feina i fer el bé amb la feina que desenvolupem”
“Tan de bo la filantropia arribi cada cop més lluny”
"La Responsabilitat Social és un dels valors i principis bàsics del nostre sistema de gestió. L’entenem com un eix transversal que implica tots els nivells de l’organització i se centra en l’aportació de valor pels nostres grups d’interès."
“Més capacitació i responsabilitat es pot captar i manifestar a l’empresa, i més si està ben gestionada”
“Gent i empreses amb valors, ètica i responsabilitat és futur”
“Com podem incidir des de Respon.cat en l’àmbit educatiu?”
“L’RSE no es limita a l’acció; també és un marc des d’on repensar la societat”
“Després de la superació de la crisi empresarial, ara toca impulsar la Responsabilitat Social sense excuses”
“Ètica i filantropia”
“La majoria de marques no importen a la gent. No poden continuar basant la competitivitat en eines tradidicionals. Ja no n'hi ha prou de dir el que fan, han de fer el que diuen i convertir l'RSE en un valor competitiu i eix transformador”
“Hem d’entendre que la societat, cada cop menys, acceptarà una empresa que no sigui coherent i socialment responsable, i aquest ha de ser un dels motius per a les empreses que encara no hi creuen”
“Compromís per a tothom. Cal donar una mica. Simplement és el cal fer-ho. Compromís des de dalt fins a baix”
Ser socialment responsable no és una qualitat, és una obligació.