Primera campanya institucional: La vida que t'espera
La consellera de la Presidència, Neus Munté, ha refermat el compromís del Generalitat en el projecte de la Reforma Horària “des del convenciment de la necessitat de reformar els horaris, per tal d’adaptar-los a uns temps més humans, cívics i saludables”. La portaveu del Govern així ho ha assegurat aquest matí durant la roda de premsa per presentar la primera campanya de comunicació de la Generalitat de Catalunya per impulsar la reforma horària. A l’acte, celebrat a la Sala Torres Garcia, al Palau de la Generalitat, també ha participat el director general de de Difusió, Ignasi Genovès, qui ha destacat que l’objectiu d’aquesta campanya “Trobarem temps dins del temps”que s’inicia avui i es durà a terme fins el 18 de desembre, és “començar a crear consciència i a explicar quins són els beneficis de la reforma horària” per aconseguir una “opinió favorable al procés de Reforma Horària i a la llei que s’està preparant.” Munté ha dit durant la presentació que “aquest és un canvi per guanyar” al qual es van comprometre el Govern i el Parlament de Catalunya, i en el qual “hi guanya tothom”, sobretot “en igualtat entre les persones, especialment entre dones i homes, en salut i benestar”. En aquest sentit, la consellera ha destacat alguns dels beneficis de la Reforma Horària com ara “compartir temps amb la família i els amics, comprometre'ns socialment, practicar esports, créixer amb la cultura, aprendre coses noves o, simplement, descansar”. La consellera de la Presidència ha subratllat també que amb l’aplicació de la Reforma Horària, que bàsicament pretén compactar els horaris laborals i avançar l'hora dels àpats i del descans, es guanyarà en la corresponsabilitat pel que fa a la cura dels fills i tasques domèstiques; en temps de descans per a infants i adolescents, de manera que en potenciarem l’aprenentatge i el desenvolupament personal i el seu aprenentatge; i en satisfacció de treballadors i empreses, creant un bon ambient de treball que permeti millorar la capacitat, productivitat i la competitivitat empresarial. “En aquest sentit”, ha apuntat Munté, “guanyaran les dones, millorant les seves expectatives laborals amb les mesures de conciliació horària”. Consumidors, comerços, actors culturals i de lleure seran altres sectors de la societat que se’n beneficiaran, però “per aconseguir tot això cal una actuació coordinada de tots els agents i de tots els àmbits de la vida quotidiana. Totes les peces han d'encaixar i han d’encaixar a l’hora” ha explicat la consellera. Munté també s’ha referit al Parlament, on es va crear una Comissió d’estudi per a la Reforma Horària, i actualment “s’està redactant la proposició de llei de Reforma Horària, mitjançant ponència conjunta, amb la previsió que la llei es pugui aprovar d’aquí a pocs mesos”. Una llei que “ha de servir per definir els grans paràmetres de la reforma horària alhora d’encaixar els horaris en els diferents àmbits i per poder aplicar-los en un futur a Catalunya”. En aquesta línia, la portaveu del Govern ha recordat que també des del Govern s’ha avançat en “els compromisos i en la línia de treball” marcada, “amb la creació del Consell Assessor de la Reforma Horària (CARH)”. Així, “hem constituït les ‘taules quadrangulars’, un procés de concertació amb els agents socials, econòmics, institucionals i experts de sis grans sectors (treball, educació, administració, cultura i oci, comerç i consum i mobilitat) que han d’analitzar les necessitats i mesures concretes que cal aplicar i impulsar en cada un d’aquests eixos”, ha reblat.
"El canvi és possible”
“Sabem que el canvi és possible” ha emfatitzat Munté, “i requereix de consens i de molta pedagogia” i per això “estem contents de fer aquest pas endavant amb una campanya als mitjans, que explica i implica a la ciutadania i la fa partícip del projecte”. A més, aquesta primera campanya es completarà amb d’altres, més detallades, per explicar els avantatges d’aplicar la reforma dels hàbits horaris. En aquest sentit, “la voluntat d’aquest Govern és arribar un acord d’acords, que s’hauria de traduir en un Pacte Nacional per a la Reforma Horària que ens encamini decididament i amb els deures fets cap a tothom cap a l’esperat Moment Zero, el moment en que ja podrem aplicar plenament la Reforma Horària al nostre país i gaudir de tots els beneficis que aquesta implica”, ha conclòs la consellera. Font: www.reformahoraria.cat
Corresponsables, empresa membre de Respon.cat, celebra els 10 anys d’RSE en una Jornada. La Jornada tindrà lloc el 29 de setembre de 18.30 h a 21.00 h al Palau Robert. Donem l’enhorabona
35 persones representants de 29 empreses membres de Respon.cat defineixen les prioritats pel 2016 La jornada s’ha desenvolupat amb la metodologia “Stakeholder Engagement” i ha estat conduïda per José Antonio
SingularNet, empresa membre de Respon.cat, està col·laborant amb el Servei de Voluntariat de Comissió d’Acció Social del Col·legi d’Enginyers Industrials Per a valorar la tasca realitzada i marcar les línies de futures
Iniciativa empresarial per al desenvolupament de la responsabilitat social a Catalunya
Cercador
Propers esdeveniments
EMPRESES MEMBRES
“L’RSE no es limita a l’acció; també és un marc des d’on repensar la societat”
"Una part del pensament trascendent en la gestió empresarial"
“Tothom som corresponsables del que passa al nostre entorn i al món en general, hem de comunicar el que fem per donar exemple”
“Compromís per a tothom. Cal donar una mica. Simplement és el cal fer-ho. Compromís des de dalt fins a baix”
“El benefici social ha d’estar en l’ADN de qualsevol empresa que es consideri saludable”
“Educació, sensibilització i compromís ètic de les empreses”
“Ha sido una jornada muy enriquecedora, de diálogo y cambio de impresiones, la esencia de la RSC”
“Després de la superació de la crisi empresarial, ara toca impulsar la Responsabilitat Social sense excuses”
“Educació, sensibilització i compromís ètic de les empreses”
“L’RSE no es limita a l’acció, també és un marc des d’on repensar la societat”
“Ara més que mai RESPON per una Responsabilitat Social oberta a tothom”
“La responsabilitat empresarial comença per la responsabilitat i el compromís personal amb la societat i les persones que ens envolten”
“Formar, investigar i transferir coneixement per transformar les persones, les organitzacions i la societat cap a la responsabilitat social i la sostenibilitat”
“Hem d’entendre que la societat, cada cop menys, acceptarà una empresa que no sigui coherent i socialment responsable, i aquest ha de ser un dels motius per a les empreses que encara no hi creuen”
“Malgrat tot, estem al bon camí i queda molt per recórrer. Avancem!”
“Com podem incidir des de Respon.cat en l’àmbit educatiu?”
“L'RSC és el nostre ADN”
Ser socialment responsable no és una qualitat, és una obligació.
“La majoria de marques no importen a la gent. No poden continuar basant la competitivitat en eines tradidicionals. Ja no n'hi ha prou de dir el que fan, han de fer el que diuen i convertir l'RSE en un valor competitiu i eix transformador”
“La empresa pasa a ser una entidad activa y colaborativa con la sociedad y el medio ambiente. Un tejido empresarial sostenible genera una producción similar y un consumidor consciente, dando prioridad a éstas a la hora de comprar”
“El paper de l’empresa és el desenvolupament harmoniós de la societat. L’empresa ha de decidir anar més enllà del benefici econòmic i comprometre’s amb les tres potes del desenvolupament sostenible”
“La nostra organització ha de ser una part harmoniosa d'un sistema més ampli: un món que podem contribuir a fer millor a través de les persones i el medi ambient”
“Una part de l'ADN de l’empresa i un compromís amb la societat”
“Ètica i filantropia”
“Cal treballar per incrementar el nivell ètic de la classe empresarial. RSC, eina que condueix a tot un canvi organitzacional en benefici de persones i medi ambient”
“És la manera d'entendre el paper de l'empresa dins la societat, que determina els seus objectius, accions i estratègia”
“Més capacitació i responsabilitat es pot captar i manifestar a l’empresa, i més si està ben gestionada”
"La Responsabilitat Social és un dels valors i principis bàsics del nostre sistema de gestió. L’entenem com un eix transversal que implica tots els nivells de l’organització i se centra en l’aportació de valor pels nostres grups d’interès."
“Responsabilitat Social permanent, 365 dies l’any”
“Tan de bo la filantropia arribi cada cop més lluny”
“Gent i empreses amb valors, ètica i responsabilitat és futur”
“Fer bé la feina i fer el bé amb la feina que desenvolupem”
“Compromís compartit per a la transformació social”
“Que el progrés econòmic vagi acompanyat de progrés social i equilibri territorial”