Mercadona accelerarà la seva estratègia per reduir el plàstic amb una inversió de més de 140M d’euros

  • Mercadona, empresa membre de Respon.cat, augmentarà els recursos de l’estratègia 6.25 per a la reducció del plàstic per “una Mercadona més verda”.
  • La cadena ha creat un equip de treball transversal per identificar i concretar els canvis que caldrà introduir en els diferents processos de la cadena de muntatge per reduir el plàstic.’

Dins del seu compromís de “Donar el Sí a Cuidar més el Planeta“, Mercadona té previst invertir més de 140 milions d’euros en els cinc anys vinents per reduir el plàstic a través de l’Estratègia 6.25.

La cadena va començar a treballar en aquesta estratègia el 2019, implicant tots els treballadors de l’empresa en el repte de Seguir Cuidant el Planeta i fent més sostenibles diferents processos de la cadena de muntatge.

L’Estratègia 6.25, que té el triple objectiu per al 2025 de reduir un 25 % el plàstic, fer tots els envasos reciclables i reciclar tots els residus plàstics, s’està duent a terme a través de 6 accions que impliquen canvis en diferents processos de la companyia, des de la definició dels envasos del futur fins a la coordinació amb els proveïdors, l’adaptació de les botigues, la gestió dels residus, la logística, etc.

En els darrers dos mesos, Mercadona ha adaptat 72 botigues de la cadena per transformar-les en Botigues 6.25, en què ja es poden observar avenços de l’Estratègia. El seu objectiu és escoltar l’opinió dels “Caps” (clients) i els treballadors respecte de totes les accions que l’empresa està desenvolupant en el context de l’Estratègia 6.25. De fet, durant aquest temps ja s’han rebut més de 1.300 suggeriments i opinions, tant de clients com de treballadores i treballadors, que estan contribuint a millorar les diferents accions que Mercadona està posant en pràctica.

Us podria interessar també

L’afectació a la clientela i a la salut pública a l’empresa saludable. Vine a compartir experiències i pràctiques concretes!

El proper 24 de març de 9.30 a 11.30h tindrà lloc el taller “Empresa saludable, empresa responsable: afectació a la clientela i a la salut pública” al Mercat provisional de l’Abaceria

Respon.cat llança el cicle de tallers “Empresa saludable, empresa responsable”

• Fruit de la trobada “Jornada saludable, empresa responsable” neix el cicle de tallers per aprofondir en els diferents aspectes que les empreses poden desenvolupar orientats a construir organitzacions  més

Aliances per enfortir la cohesió social en territoris socialment responsables

S’ha dut a terme la Càpsula de coneixement en RSE sobre “Territoris socialment responsables i cohesió social”. Les aliances entre entitats i pimes del territori poden suposar un impuls clau