Respon.cat participa a la sessió de cloenda del Cicle Diàlegs Ètica aplicada a empreses i organitzacions de la Fundació Factor Humà

Dialeg_etica_aplicada

  • Respon.cat ha participat aquest matí a la jornada de clausura del cicle "Ètica aplicada a empreses i organitzacions" organitzat per l'Obra Social "la Caixa" i la Fundació Factor Humà.
  • David Cos, vicepresident de Respon.cat i president del Grup Clade, ha destacat que un dels objectius principals de l’associació és fer de Catalunya un país socialment responsable, on calen empreses i organitzacions que incorporin l’ètica aplicada.
  • L’ètica de les organitzacions és un dels Focus de l’RSE a Catalunya.

 

 

Aquest matí s’ha celebrat la jornada de clausura del cicle "Ètica aplicada a empreses i organitzacions" organitzat per l'Obra Social "la Caixa" i la Fundació Factor Humà, i ideat per consolidar l’aprenentatge sobre eines i metodologies per integrar l’ètica en el cor de les organitzacions i en el procés de presa de decisions.
La Fundació Factor Humà i l'Obra Social "la Caixa" organitzen cicles anuals de diàlegs entre persones expertes en ètica aplicada, procedents del món acadèmic, i persones del món empresarial.
Durant el curs 2016-2017 ha tingut lloc el darrer d’aquests cicles, amb el qual s’ha volgut tancar el cercle iniciat fa tres anys on s’ha passat de compartir les mancances, necessitats i expectatives d’empreses i organitzacions en l’àmbit de l’ètica aplicada a la generació d’eines "Graella d’accions i indicadors per a la gestió ètica" gràcies a un treball col·laboratiu per part de les entitats participants, fins arribar a aquest punt final, on es volen analitzar casos d’èxit que ens puguin servir d’exemple.
David Cos, ha participat a la sessió de cloenda d’aquest tercer cicle. Cos ha exposat que Respon.cat desenvolupa quatre línies de treball:lideratge, capacitació, foment i territori; per promoure la gestió ètica i socialment responsable de les empreses.
També ha assenyalat que a Catalunya hi ha un gran volum d’empreses amb bones pràctiques que no es coneixen i que fins i tot elles mateixes no en són conscients. “Les empreses han de tenir sentit i aquest sentit el donen les persones alineades amb uns valors compartits. Per aconseguir-ho les persones han de situar-se al centre” ha manifestat Cos.

Per acabar, ha destacat com un dels objectius clau de Respon.cat la promoció d’un territori socialment responsable, fent referència al seminari celebrat el passat dia 8 de juny a Vilanova i la Geltrú.

Anterior [Vídeos] Intervencions de benvinguda en el Seminari per uns Territoris Socialment Responsables
Següent [Article] L’avantguarda de la responsabilitat social: la reforma horària, per Fabian Mohedano

També et pot interessar

Premis Respon.cat 2016: Sis empreses catalanes i un territori exhibeixen el seu compromís amb la societat

Grupo Menarini i Tarannà guanyen els Premis Respon.cat 2016 a la trajectòria del compromís en RSE Esteve, Celler Credo, bonÀrea i Fundació Joia són reconeguts per les seves bones pràctiques

[AJORNAT] Curs RSE: Implementar una estratègia d’internacionalització responsable

El curs d’RSE “Implementar una estratègia d’internacionalització responsable” previst pel proper 26 de març queda ajornat fins a nou avís.

Calidad Pascual, Premi Reina Letizia 2016 de Promoció de la Inserció Laboral de Persones amb Discapacitat

Al juny de 2016 la companyia tenia contractades un 2,6% de persones amb discapacitat El Jurat ha destacat les actuacions realitzades en la promoció de la formació i desenvolupament professional