Taller per a millorar habilitats comunicatives: el silenci pot ser el nostre aliat

  • Respon.cat ha organitzat una sessió destinada a millorar les habilitats de portaveus amb l’expert en comunicació Joan Francesc Cànovas, al Centre d'Atenció Primària Vallcarca Sant Gervasi
  • La sessió ha estat en format taller i ha servit per aportar mètode, estructurar discurs i analitzar els estils de comunicació verbal i no verbal 

 

 

 

Avui s'ha dut a terme el taller de millora d’habilitats de portaveus en intervencions professionals i personals en un espai cedit pel Centre d'Atenció Primària Vallcarca San Gervasi, empresa membre de Respon.cat, amb el periodista i expert en comunicació Joan Francesc Cànovas.

És el tercer any que es planteja aquesta sessió com a suport a les empreses membres que intervenen en el bizbarcelona i les valoracions de tots els participants han estat molt satisfactòries donat que es tracta d’una sessió taller personalitzada que aporta aprenentatges pràctics molt útils en presentacions públiques, ja sigui en l’àmbit professional o personal.

La sessió taller s'ha inciat amb una breu gravació individual de les persones que faran la ponència al bizbarcelona, Anna Fornt, consellera delegada del Grup Papelmatic i directora d’Efebé, Toni Iruela, metge de família i responsable d’RSE d’EBA Vallcarca i Josep Maria Miranda, director gerent d’ACEFAT; i que més tard va servir per analitzar els estils de comunicació, les fortaleses i les febleses comunicatives de cada participant a fi d’extreuren el màxim profit les primeres, i entomar com a reptes a treballar en profunditat les segones.

Durant la sessió s'ha aportat mètode per a la preparació d’una presentació, un dels aspectes claus per a una comunicació eficaç, entès aquest mètode com una manera, no l’única, de plantejar la intervenció en públic, però sobretot destacant la importància d’aplicar un mètode.

També s'han abordat elements de la comunicació no verbal. Està comprovat que la comunicació no verbal preval en una proporció de 90/10 per sobre la verbal, i és per això que cal cuidar molt més el parallenguatge, l’aparença, la gestualitat, i l’estil comunicatiu, cosa que sovint queda en un segon pla.

Cànovas ha acabat la sessió amb el decàleg de la comunicació, una pauta a seguir per aconseguir una  comunicació eficaç en les nostres intervencions, adequada al públic a qui ens dirigim, ajustada en el temps que ha de durar aquesta intervenció, on també apareixen elements com ara que el silenci pot ser el nostre aliat a l'hora de comunicar, que la comunicació emocional és més efectiva, i que cal comunicar en positiu sempre que les circumtàncies ho permetin, entre altres.

Bones pràctiques en el desenvolupament del compromís social de les pimes

Presentació de bones pràctiques de tres pimes membres de Respon.cat en el desenvolupament de tres àrees clau en la gestió de l’RSE: compromís amb el territori, empresa saludable  i desenvolupament econòmic responsable.

Compromis_TerritoriFocus_Respon.catAnna Fornt, consellera delegada del Grup Papelmatic i directora d’Efebé. A Papelmatic el compromís amb el medi ambientgruppapelmatic forma part de la filosofia de l’empresa, sent el seu objectiu oferir solucions d’higiene que millorin la salut i el benestar de les persones en el seu lloc de treball, així com de millorar i potenciar la sostenibilitat i el compromís amb el medi ambient dels entorna on s’instal·len.

 

EBA Vallcarca

Desenvolupament_Capital_huma_Focus_Respon.catToni Iruela, metge de família i responsable d’RSE d’EBA Vallcarca, una empresa compromes amb el concepte “d’empresa saludable” per l’estreta vinculaciói amb la seva àrea d’activitat. Entre les dimensions de la gestió de la responsabilitat social de l’empresa, l’estratègia per avançar cap a l’empresa saludable adquireix un paper clau a l’EBA Vallcarca, portant a terme accions en les diferents dimensions implicades: ambient físic de treball, ambient psicosocial, gestió del temps, hàbits de vida saludable i afectació a la salut de la comunitat.

Desenvolupament_Economic_Focus_Respon.catJosep Maria Miranda, director gerent d’ACEFAT, una empresa que enfoca la seva activitat per donar respostAcefat, AIEa a les necessitats de la societat amb l’objectiu de: contribuir al desenvolupament de l’activitat de les entitats sòcies amb la finalitat de facilitar l’acompliment dels seus objectius, contribuir a l’excel·lència en la gestió de l’espai urbà i en la qualitat del subministrament dels serveis públics i participar, mitjançant el seu compromís amb els grups d’interès, en el progrés i la millora de la societat.

About author

Us podria interessar també

Sense categoria

Caixa d’Enginyers llança un nou fons d’inversió contra el canvi climàtic

Caixa d’Enginyers, empresa membre de Respon.cat, llança un nou fons contra el canvi climàtic. Aquesta iniciativa de Caixa d’Enginyers defineix un posicionament alineat amb l’ODS 13 Acció i clima i el Focus

Últimes notícies

5 de desembre: Dia internacional del voluntariat. Bones pràctiques en voluntariat d’empresa

Amb motiu del Dia Internacional del voluntariat que se celebra el 5 de desempre Respon.cat ha preparat un monogràfic amb experiències d’organitzacions que desenvolupen programes de voluntariat d’empresa i coneixerem l’opinió d’agents actius en aquest

Sense categoria

Esmorzars de presentació de Respon.cat per a empreses interessades

Periòdicament tindran lloc sessions matinals breus de presentació de Respon.cat on un membre de la Junta directiva explicarà el sentit de pertànyer a Respon.cat. Les sessions són trobades informals per